1403/06/29

1403/06/29

یادداشت محمد عزیزی و نگاهی به انتخابات

انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز ...!

کد خبر : 679
18:06
1403/02/23

دور دوم دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز و با مشارکتی 15 درصدی برگزار شد و آقایان متفکر آزاد، پزشکیان، منادی، جعفری آذر، صدیقی و نوین به عنوان نمایندگان تبریز، اسکو و آذرشهر صندلی سبز بهارستان را برای دور جدید رزرو کردند.

به گزارش آذرتیتر، دکتر محمد عزیز: پازل انتخابات تبریز هم تکمیل شد و افرادی با گرایشات متفاوت و دیدگاه های مختلف در کنار همدیگر قرار گرفتند تا ترکیب ۶ نفره نمایندگان تبریز ، آذرشهر و اسکو در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مشخص شود در این رابطه نکاتی را یادآور می‌شوم:

اول:
تبریز همیشه شهری تاثیرگذار نه در داخل ایران بلکه در منطقه ای وسیع بود و کارکرد منطقه ای و ملٌی و فراملٌی آن امری انکارنشدنی بوده و هست. میزان مشارکت مردم در انتخابات در سطح کشوری و استانی ، پیام آشکاری برای دست اندرکاران و مدیران جامعه در سطوح بالا است که مردم را با اتکا به اصل برتری مردم و رای و نظر آنها و اینکه مردم تصمیم گیران نهایی هستند، دوباره به عرصه مشارکت در تعیین سرنوشت خود امیدوار کنند.

دوم:
گویا ساختار قدرت در ایران و آذربایجان و تبریز طوری برنامه ریزی شده است که همیشه باید «افاضل» را در بین «اکابر» جستجو کرد. این سیستم که فاقد قدرت انعطاف و تطبیق با شرایط روز و محیط پیرامونی است ، هر روز بیشتر از پیش به سمت تنگ کردن دایره و بستن روزنه های تنفسی خود قدم برمی‌دارد و چرخش صحیح قدرت بین نخبگان را به شدت تخریب میکند و از این اصل اساسی که «مردم غریبه نیستند» دورتر میشود و منافع مردم و منطقه و در سطح کلان منافع ملی را فدای مصلحت اندیشی و عافیت طلبی و آسان گزینی می کند.

سوم:
نمایندگان سابق و ادوار مختلف و آنان که هنوز در مسند سبز بهارستان هستند و آنان که بر مسند سبز بهارستان تکیه خواهند زد ، باید به اهمیت آذربایجان و تبریز و تاثیر آن در منطقه واقف شده و توجیه شوند. اگر منتخبان با شور انتخاباتی و شعارهای حماسی و احساسی و بدون برنامه مشخص و تنها با تکیه بر جو غالب تبریز و مسایل کلیشه ای و برانگیختن احساسات مردم ، توانسته اند آرای آنها را به سمت خود هدایت کنند، یقیناً فاقد برنامه هستند در این میان آنچه مورد غفلت واقع شده ، برآورد صحیح پتانسیل های منطقه در عرصه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و ... می باشد که توسعه متوازن استان و تبریز را گرفتار لابیرنت بی انتهای بروکراسی و دیوان‌سالاری بیمار و مرکزگرا خواهد کرد و شاید چهار سال بعد دوباره بشنویم که ما می‌خواستیم کار کنیم ، نشد که بشود.!!

چهارم:
استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز و دریاچه اورمیه را دریابید که محکمه تاریخ ، بی تعارف و بی رحم است. منافع مردم را فدای مصلحت اندیشی های سیاسی طیفی و جناحی نکنیم ، حق و سهم مردم از ثروت های مختلف را بدون منت به ایشان برگردانیم و مردم را کماکان ولی نعمت بدانیم.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک