1403/02/17

1403/02/17

در واکنش به خبر تغییر کاربری خانه علی مسیو

زعفرانچی‌لر: خبر غلط است، ملک همجوار واگذار می‌شود

کد خبر : 557
12:47
1403/02/04

سید کاظم زعفرانچی‌لر، عضو شورای شهر کلانشهر تبریز، ضمن تکذیب خبر واگذاری خانه علی مسیو به بخش خصوصی و تغییر کاربری آن گفت: ملک مجاور در شرف واگذاری و ساخت است.

به گزارش آذرتیتر، سید کاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای شهر کلانشهر تبریز، در خصوص دغدغه شهروندان تبریز و خبر واگذاری خانه علی مسیو به خبرنگار آذرتیتر گفت:  خبر از ریشه غلط است و هیچگونه تغییر کاربری در خانه علی مسیو اتفاق نخواهد افتاد. موزه علی مسیو به همان شکل ثابت و بلکه شکیل‌تر و پر رونق‌تر از گذشته به حیات خود ادامه خواهد داد.
زعفرانچی‌لر در ادامه در خصوص احداث هتل بوتیک در قطعه همجوار با خانه تاریخی علی مسیو گفت: قطعه همجوار این خانه تاریخی خالی و بدون استفاده مانده است. پیشنهاداتی مبنی بر ساخت بنایی در شکل و فرمت همان خانه علی مسیو با نظارت و تائید اداره کل میراث فرهنگی شده است. این پیشنهادات باید بررسی شود تا کارایی بنای جدید به رونق هرچه بیشتر خانه علی مسیو نیز کمک کند.
عضو شورای شهر تبریز افزود: آنچه که به قطع در خصوص آن مطمئن هستم هیچ تغییری در چهره و شکل و کاربری خانه علی مسیو اتفاق نخواهد افتاد، تا این حد که حتی یک پارتیشن بندی این خانه نیز تغییر نخواهد کرد و من نیز با هر تغییری در شکل و کاربری خانه علی مسیو مخالفم.
پیش‌تر آذرتیتر طی یادداشتی با عنوان « آی آلان، مملکت ری ساتیرام » به این مسئله پرداخت کرده بود.
گفتنی است هنوز هیچ کدام از اعضای شورای شهر و شهردار تبریز در خصوص مصاحبه شهردار منطقه در خصوص واگذاری ملک مجاور خانه علی مسیو و اجازه دسترسی و انتفاع از ملک علی مسیو به هتل بوتیک احتمالی توضیحی ارائه نداده‌اند.
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک