1403/06/26

1403/06/26

گلایه ای بر گلایه فرماندار کلیبر از خبرنگاران؛

خبرنگار، روابط عمومی فرمانداری نیست

کد خبر : 994
20:48
1403/06/17

اگر قرار بر «عرصه تنگ کردن» بود که شما و دیگر مسئولین مربوطه نمی توانستید با چند جمله نارسا عدم برگزاری جشنواره های عاشیقلار قلعه کندی و اسب سواری هارنا را توجیه کنید و زمان دقیقی هم برای برگزاری آنها مشخص نکنید.

«از فعالان رسانه ای و رسانه های شهرستان که عرصه را بر مدیران شهرستان تنگ کرده اند، اما در این جشنواره حضور ندارند گلایه دارم». اینها قسمتی از سخنانی است که میرحسین بهادری، فرماندار کلیبر در جشنواره زغال اخته کلیبر بیان کرده است. جشنواره ای که هفته گذشته و طی روزهای 15 و 16 شهریور در کمپ دیوری کلیبر برگزار شد. در این که برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به شناساندن منطقه حتی در سطح ملی کمک بکند و فرصت مناسبی برای اهالی منطقه می باشد شکی نیست و بایستی از برگزارکنندگان چنین جشنواره هایی تشکر کرد. ولی گلایه ای که هست از گلایه فرماندار از خبرنگاران است.

 آقای فرماندار اولاً چیزی که مرسوم است بایستی مسئول روابط عمومی جنابعالی یا هر ارگانی که مسئول برگزار کننده یا مشارکت کننده در برگزاری مراسم بود، به صورت کتبی از خبرنگاران شهرستان و حتی استان برای شرکت در این جشنواره دعوت به عمل می آورد. به عبارت بهتر درخواست می کرد تا خبرنگاران هم در صورت قبول این درخواست در جشنواره حضور پیدا کنند. اتفاقی که حتی در هفته دولت و برای انعکاس اقدامات فرمانداری رخ نداده و جایی برای گلایه فرماندار از خبرنگاران وجود ندارد.

دوماً فرماندار محترم بهتر می دانند که خبرنگار کارمند ادارات شهرستان نیست و هر اداره ای برای انعکاس عملکرد خود می تواند به روابط عمومی خودش مراجعه کند و اگر گلایه ای هم هست از روابط عمومی خودش بکند. روابط عمومی که موظف است برای انتشار حداکثری عملکرد خود با رسانه های شهرستان و استان در تعامل باشد. اتفاقی که حداقل درباره بسیاری از رسانه های استان که حتی اخبار آن منطقه را نیز پوشش می دهند، نیفتاده است. بدون شک اگر چنین تعاملی رخ می داد از مردم آن منطقه هم گلایه نمی کردید که چرا در جشنواره حضور کم رنگ داشته اند.

 سوماً معلوم نیست که فرماندار کلیبر دقیقا از کدام «رسانه های شهرستان» نام می برد که حتی توانسته اند به گفته بهادری «عرصه را بر مدیران شهرستان تنگ کنند». تا جایی که می دانیم غیر از مقاطعی که برخی رسانه ها در قره داغ و کلیبر خودی نشان داده و الحق عرصه را نیز به حق بر مدیران شهرستان تنگ کردند، خبری از «عرصه تنگ کردن» ها نبوده است و برخی مسئولین شهرستان به راحتی و بدون ترس از انتقاد و رسانه ای شدن گفتار و افعالشان، به کار خودشان مشغول بوده اند. اگر قرار بر «عرصه تنگ کردن» بود که شما و دیگر مسئولین مربوطه نمی توانستید با چند جمله نارسا عدم برگزاری جشنواره های عاشیقلار قلعه کندی و اسب سواری هارنا را توجیه کنید و زمان دقیقی هم برای برگزاری آنها مشخص نکنید.

 چهارم اینکه جناب آقای بهادری، وظیفه خبرنگار همین عرصه تنگ کردن ها و انتقادهاست ولی اگر منظورتان خبرنگاری است که میکروفون به دست آمده و نظرات شما را جویا شود، باید این انتظار را از صدا و سیما داشته باشید نه کانال های تلگرامی مدنظرتان. در هر حال پیشنهاد می کنم در صورت ابقا در این سمت و یا در هر سمتی که بر عهده خواهید گرفت، حتما از روابط عمومی تان بخواهید که هم با رسانه ها در ارتباط باشد و هم اخبار درج شده درباره شما و سازمان شما را رصد کند.
و من الله توفیق.

حسن امیری

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک