1403/06/30

1403/06/30

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

صنایع کوچک می‌توانند مواد اولیه را با نرخ دولتی تأمین کنند

کد خبر : 980
17:37
1403/06/10

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: واحدهای صنعتی کوچک می‌توانند تا یک سوم ظرفیت پروانه فعالیت‌شان، از بورس کالا مواد اولیه مورد نیاز خود را با نرخ دولتی خریداری کنند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تکیه‌بر سهم ۵۳ درصدی حوزه صنعت، معدن و تجارت استان از تولید ناخالص داخلی و سهم ۳۵ درصدی صنعت استان از این تولید و چگونگی  تأمین مواد اولیه صنایع با نرخ دولتی، گفت: واحدهای صنعتی کوچک می‌توانند تا یک سوم ظرفیت پروانه فعالیت‌شان، از بورس کالا مواد اولیه مورد نیاز خود را با نرخ دولتی خریداری کنند.

به گزارش آذرتیتر، عبدالحمید سرتیپی؛ سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر بر وجود و فعالیت نزدیک به چهار هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان اشاره کرد و با بیان این‌که ۷۰ درصد این واحدها، مربوط به صنایع کوچک است، قابلیت صنایع کوچک برای جذب سرمایه‌گذاری‌های کوچک را خوب ارزیابی کرد و افزود: صنایع کوچک در تأمین مواد اولیه، بهره‌مندی از ظرفیت‌های سرزمینی و تکمیل زنجیره ارزش نقش برجسته و به‌سزایی را ایفا می‌کنند.

وی در همین راستا با بیان این‌که واحدهای صنعتی، صنفی و تولیدی سهم قابل توجهی در ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه شهرستان‌ها و مناطق محروم دارند، ادامه داد: واحدهای صنعتی کوچک استان در کنار تولید بخش عمده‌ای از مواد اولیه واحدهای بزرگ، هم چون تولید قطعات خودرو، صنایع معدنی، غذایی، لوازم خانگی و فرش و صادرات آن‌ها توان رقابتی خوبی دارند.

سرتیپی در همین ارتباط با تأکید بر این‌که هیچ‌یک از واحدهای صنعتی کوچک در تأمین مواد اولیه خود مشکلی ندارد و بیان این‌که صاحبان این واحدها برای تأمین مواد اولیه خود می‌توانند از طریق درگاه سامانه جامع تجارت، سفارش خود را ثبت کنند و منابع ارزی مورد نیاز تخصیصی بهره‌مند گردند، بر اقدامات انجام‌شده در موضوع واردات ماشین‌آلات صنعتی اشاره کرد و تأمین ماشین‌آلات صنعتی صنایع معدنی را از اولویت‌های این اداره کل دانست.

وی در همین خصوص افزود: تلاش‌مان بر واردات ماشین‌آلات نو و مستعمل پنج ساله برای صنایع دارای جواز تأسیسی نیازمند به واردات ماشین‌آلات صنعتی تا پایان امسال است.

انتهای پیام / 
 مریم خدابخش

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک