1403/06/18

1403/06/18

وداع هنرمندان با پیشکسوت تئاتر

پیکر پیشکسوت تئاتر در تبریز به خاک سپرده شد

کد خبر : 888
16:13
1403/05/03

پیکر استاد «علی کوهپایه» هنرمند برجسته و پیشکسوت هنر نگارگری، سینما و تئاتر پس از برگزاری مراسم وداع، در قطعه نام آوران وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر، در مراسم وداع این هنرمند که امروز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، جمعی از نزدیکان، دوستداران و اهالی فرهنگ و هنر آذربایجان شرقی و تبریز آخرین دین خود را به این هنرمند ادا و با پیکر وی وداع کردند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در آیین بدرقه استاد کوهپایه با اشاره به اینکه تبریز مهد انسان های بزرگی است که در طول تاریخ در دامان این شهر نضج یافته و بالنده شده‌اند، گفت: هنرباوری، تواضع و حرکت در مسیر انسانیت از ویژگی‌های شخصیتی استاد کوهپایه بود.
سیدمحمدحسین بلاغی اظهار کرد: این هنرمند فقید، چهره‌ای تاثیرگذار در عرصه‌ هنر نگارگری و همچنین تئاتر و سینما بود و شاگردان بسیاری را در این حوزه تربیت کرده‌ است.

وی افزود: از ویژگی‌های بارز شخصیت وی، ‌ هنرباوری و کشف و درک و شهود در عرصه‌ی هنر بود که بر این اساس آثاری ارزشمند خلق می‌کرد.

بلاغی خاطرنشان کرد: نوع برخورد جامعه و فعالان فرهنگ و هنر با فقدان این هنرمند، نشان دهنده جایگاه شاخص و برجسته هنری وی است.

وی بیان کرد: نام و یاد این هنرمند فقید در حافظه تاریخی و هنری تبریز ماندگار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد:‌ حضور بزرگان فرهنگ و هنر در آیین تشییع این هنرمند، نشان دهنده‌ خوی و خصلت متعالی وی و قدرشناسی و قدردانی جامعه هنری از وی دارد .

بلاغی تاکید کرد: تبریز بزرگان و فرهیختگان بسیاری را در دامان خود پرورانده که در خلوت هنر به جایگاه های رفیع دست یافته اند و یاد و خاطره این بزرگان همیشه در تاریخ و فرهنگ این دیار باقی خواهد ماند و نسل های آینده تلاش خواهند کرد این هنرمندان بزرگ را هم بشناسند و هم بشناسانند.


انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک