1403/06/18

1403/06/18

پرفورمنس نقاشی و موسیقی سفر به قاجاریه در خانه نیکدل تبریز

کد خبر : 791
12:56
1403/03/16

علیرضا قوجاری هنرمند حوزه هنرهای تجسمی اهل ارومیه، در ساعت ۱۸ عصر روز پنجشنبه ۱۷ خرداد، در خانه تاریخی نیکدل اجرای بداهه نقاشی خواهد داشت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر، در این اجرا حسین عطاپور نوازنده تار و قوپوز، و همچنین عیسی شکری چرندابی نوازنده دف و دایره، وی را همراهی خواهند کرد.

علیرضا قوجاری، با سبک منحصر به فرد خویش در تلفیق نقاشی و موسیقی، بیش از ۱۲۰ اجرای بداهه در رویدادهای معتبر بین‌المللی و داخلی را در کارنامه خود دارد. وی پیش از این با اساتید به نام حوزه موسیقی همچون عاشیق چنگیز مهدی‌پور، استاد بیژن کامکار، پروفسور محمد یلدیریر و…‌ همکاری داشته و از مدت‌ها پیش نیز، آرزوی اجرا در کهن‌شهر تبریز را در سر می‌پروراند.

حال که این رویداد هنری با اهتمام معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۸ تبریز به وقوع پیوسته، وی در این رابطه می‌گوید: « از تبریز صدای تاریخ را می‌شنوم. صدای گلوله‌ها و سم اسب‌ها، شعر طنز، هجو، صدای اپراهایی که مادرم به تماشایشان می‌نشست، صدای قجرها، صدای باز و بسته شدن چمدان رنگ و رو رفته‌ی شازده پدر بزرگ پدری قاجاری‌‌ام، اذان، آواز و پای‌کوبی‌ها و بوی رنگ و عطر عطاری‌ها. برای پرفورمنس در خانه قاجاری نیکدل تبریز، دست و دلم می‌لرزد و سر از پا نمی‌شناسم.»

گفتنی است که شرکت در این اجرا برای عموم آزاد و رایگان بوده و خانه‌ی تاریخی نیکدل واقع در خیابان مقصودیه تبریز در ساعت ۶ عصر پنجشنبه، میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک