1403/02/30

1403/02/30

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان:

باید دشمنی خود با آذربایجان و ترکیه را به صفر برسانیم

کد خبر : 646
13:59
1403/02/18

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در کنفرانس مطبوعاتی که امروز، 7 می، برگزار شد به کاهش تنش ارمنستان با همسایگان خود تاکید کرد.

به گزارش واحد ترجمه آذرتیتر، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، طی جلسه‌ای که با خبرنگاران داشت از تصمیم برای کاهش تنش ارمنستان با ترکیه و آذربایجان خبر داد.
وی گفت: تعمیق و توسعه روابط دوستانه همسایگی با گرجستان و ایران، رفع دشمنی با ترکیه و آذربایجان، ادغام حمل و نقل منطقه‌ای، ایجاد روابط اقتصادی و سپس تعمیق و توسعه این روابط،  تنش زدایی از  محیط منطقه از اهم تصمیمات و سیاست‌های رسمی ایروان است.
پاشینیان با تصمیم بر عقد تفاهم‌نامه صلح و واگذاری اراضی تاریخی آذربایجان به این کشور، گام‌های موثری را در جهت ایجاد صلح در منطقه برداشته است.
گفتنی است، طی روزهای گذشته 4 روستا در شمال ارمنستان، به آذربایجان واگذار شده است و به گفته آرتور خاچیکیان، کارشناس سیاسی ارمنی، 18 روستای دیگر مورد مناقشه بین دو کشور، در منطقه زنگزور (سیونیک)ق رار است طی روزهای آینده به جمهوری آذربایجان برگردانده شود.
بنا به ادعای این کارشناس، ارمنستان کار در بخش ارمنی کریدور زنگزور را آغاز کرده است و این امر اتصال آذربایجان به نخجوان را تضمین خواهد کرد.
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک