1403/02/30

1403/02/30

امام جمعه ورزقان:

اگر مشکل آب ورزقان تا فصل گرما حل نشود، مردم حق مطالبه دارند

کد خبر : 645
13:44
1403/02/18

امام جمعه ورزقان با اشاره به روند مطلوب احداث تصفیه خانه ستارخان گفت: در صورتی که تا فصل گرما مشکل آب حل نشود مردم حق ابراز نارضایتی و مطالبه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا فضلی امام جمعه شهرستان ورزقان در گفتگو با آذرتیتر درباره وضعیت شهرستان ورزقان و مشکلات این منطقه مواردی را مطرح کرد. امام جمعه ورزقان دراین باره گفت: اولین و محسوس ترین مشکل این شهرستان کمبود آب و علی الخصوص آب شرب می باشد که به لطف الهی و پشتکار مسئولین تصفیه خانه ستارخان به عنوان بزرگترین پروژه در حوزه آب از نظر بنایی تکمیل و از لحاظ تجهیزات نیز رو به اتمام است که با تامین بودجه از معدن مس سونگون تا اواخر خرداد ماه آماده بهره برداری خواهد شد.
 
وی ادامه داد با بهره برداری از این تصفیه خانه بخش مرکزی ورزقان و 88 روستا از آب شرب پایدار بهره مند خواهند شد. او همچنین اطمینان داد در صورتی که تا فصل گرما مشکل آب حل نشود مردم حق ابراز نارضایتی و مطالبه دارند.
 
امام جمعه ورزقان با اشاره به وضعیت اشتغال در شهرستان افزود:  در خصوص آن طبق بررسی های انجام شده بالغ بر ۶۰% مشغولان معدن مس سونگون از مردم بومی منطقه هستند که در این زمینه ایراد جدی کار عدم وجود یک سامانه بروز و آنلاین جهت امتیاز سنجی دقیق و عدالت در اشتغال افراد می باشد. یقینا ساماندهی این امر آثار چشمگیری در رضایتمندی افراد خواهد داشت.
 
حجت الاسلام فضلی در ادامه گفت: توجه مس سونگون به ورزش های بومی محلی این شهرستان غیر قابل اغماض بوده و به زودی دفتر باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون که تا به امروز در شهرستان تبریز واقع شده است به بخش مرکزی ورزقان منتقل و در این شهرستان افتتاح خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در بیمارستان شهر ورزقان مشکل و کمبود تجهیزات شدیدا به چشم میخورد افزود: در معدن بالغ بر ۸ هزار نفر نیروی کارگری داریم که متاسفانه جهت انجام امورات درمانی به شهرستان های دیگر مراجعه میکنند. شایسته ورزقان است که مانند سایر شهر های معدنی از کلینیک حکیم مس برخوردار باشد. البته در این خصوص نیز بارها گفتگو هایی انجام شده که متاسفانه تا به امروز نتیجه بخش نبوده است.
 
وی در خصوص وضعیت معدن طلای اندریان نیز اضافه کرد: یکی دیگر از ایراداتی که به منطقه وارد است حفاری های غیر مجاز در معدن اندریان می باشد که قریب به ۲۰۰۰ نفر مشغول به کار بوده و علاوه بر غارت اموال و آثار سو فرهنگی و اجتماعی ناشی از ورود کارگران از مناطق دوردست به منطقه،متاسفانه تاکنون قریب به 40 نفر جان خود را از دست داده و چندین مورد قتل در آن اتفاق افتاده است. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقاتی نیازمند احداث پاسگاه ویژه و تصمیماتی در سطح ملی برای حفاظت دائمی از این معدن می باشیم.
 
امام جمعه ورزقان در خصوص وضعیت نامناسب معابر شهرستان که این روز ها موجب نارضایتی شهروندان شده است، اظهار داشت : پروژه عظیمی با همکاری معدن مس و اداره آب و بسیج سازندگی جهت طرح فاضلاب در مدت زمان 36 ماه در شهرستان آغار شده است. در این خصوص مردم را به صبر و مدارا و همکاری با مجری پروژه دعوت کرده و در کنار آن به مسولین نیز تاکید کرده ایم که با لکه گیری معابر نهایت توجه را به آسایش شهروندان داشته باشند.
 
حجت الاسلام فضلی درخصوص اهمیت جذب توریست و توسعه گردشگری گفت:  ایجاد راه ارتباطی بین شهرستان های ورزقان،کلیبر و خداآفرین  نقش موثری در صنعت توریسم  این مناطق  خواهد داشت،اما اینکه اتصال این شهرستان ها از طریق گذر از جنگل های دیزمار  محتمل است یا خیر باید مطالعه اصولی و کار کارشناسی از لحاظ منابع طبیعی و محیط زیستی مورد بررسی قرار گیرد. شخصا به لحاظ آینده درخشان  شهرستان های  هدف، این امر مهم را در جلسات اداری پیشنهاد خواهم داد.
 
وی در نهایت با پیشنهاد اینکه نشست مسول و مردم جهت شناسایی عمده ترین مشکلات و ارایه راهکارهای مفید می تواند راه حل قابل قبولی برای رفع نواقصات باشد گفت تضارب آرا میتواند نقش مهمی در سرعت بخشی به پیشرفت شهرستان باشد.

محدثه امیری

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک