1403/02/30

1403/02/30

توسط علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی در تئاتر شهر تبریز

نمایش «ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اوره‌ک» به روی صحنه می‌رود

کد خبر : 642
12:52
1403/02/18

«ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اوره‌ک»، نمایشنامه محبوب علیرضا کوشک جلالی، قرار است طی روزهای آینده در پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز، به کارگردانی مشترک علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی به روی صحنه برود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر، نمایش «ایاق یالین، لوت، اووجدا بیر اورک» به نویسندگی علیرضا کوشک جلالی و کارگردانی مشترک علی فتوحی و علیرضا کوشک جلالی با ترجمه مهدی ولیزاده به زبان ترکی در پلاتو استاد صادقی  تئاتر شهر تبریز واقع در میدان دانشسرا به روی صحنه می‌رود.
این نمایش  که با بازی ابراهیم عباسعلی‌زاده و آهنگسازی مسعود محمدیان  به روی صحنه خواهد رفت داستان زندگی مرد ترک مهاجری است که در آلمان زندگی می‌کند و خانه‌اش توسط نئو فاشیست‌ها به آتش کشیده شده است. این نمایش بر اساس یک رویداد واقعی در آلمان نگاشته شده و به زودی به زبان ترکی در تئاتر شهر تبریز به  روی صحنه می‌رود.
گروه تئاتر آینا پیش از این آثار موفقی چون «باغ آلبالو»، «ترانه های تلخ تارا»، «کلفت‌ها»، «طربنامه مرد دست‌فروش»، «اتابک پارکینین تراژدیسی»، «دیوها زنده اند» را روی صحنه برده است.



زبان ترکی نمایش، سرگذشت تراژیک خانواده ترک، متن پر از کشش کوشک جلالی و سابقه ارتباط گیری علی فتوحی در آثارش با مخاطبان، از جمله دلایلی هستند که نمایش پر مخاطبی را به هنردوستان تبریزی نوید می‌دهند.
سایر عوامل این نمایش عبارت اند از: مهدی خالقی، آناهید تبدیلی، علی فکری، رامین بوستانی، مهیار علیزاده، سعید نوروز بخت، اسماعیل پیر پناهی، ساناز نظری، علی سلیمانی، علی صفایی، میثم عبادی، هستی نسودی و وحیده نویدی

این نمایش به زودی در پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز، واقع در میدان دانشسرا به روی صحنه خواهد رفت.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک