1403/02/20

1403/02/20

حضور هنرمند تبریزی در فستیوال فیلمفست نروژ

کد خبر : 591
13:35
1403/02/08

فیلم کوتاه تجربی «اینجا محل تبلیغ شماست» اثر مونا رهنمای هلالی به همراه آثار دیگری از ویدیو آرتیست‌های ایرانی در پروژه‌ای با عنوان «درنوردیدن مرزها و دیگر هیچ» ۷ تا ۹ اردیبهشت در مرکز هنری Kunsthall واقع در شهر برگنِ نروژ  به نمایش در می‌آید.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  آذرتیتر، مرکز هنری Kunsthall یکی از مراکز معتبر هنری اروپا با تمرکز بر جریان هنر معاصر بوده و از دیگر آثار هنرمندان مطرح ایرانی که به این جشنواره راه‌یافته‌اند می‌توان به فیلم «خرس نیست!» به کارگردانی جعفر پناهی و «سرزمین رویاها» اثر شیرین نشاط برنده جایزه شیر طلایی ونیز نیز اشاره کرد.

شایان ذکر است که اثر ویدیویی «اینجا محل تبلیغ شماست» در سال ۱۴۰۱ با همکاری مجموعه فکتوری تی تی تهیه شده است؛ اثری که به صورت پرفورمنس خیابانی در محدوده بازار و خیابان تربیت تبریز اجرا و تصویربرداری گشت. این اثر ویدیویی از مضامین فولکلور آذربایجان همچون ترانه‌ی معروف «آپاردی سئل‌لر سارانی» با صدای هنرمند تبریز، آشقین امامی نیز استفاده شده است.

مضمون اصلی فیلم «اینجا محل تبلیغ شماست» عیان‌سازی هجمه‌ی عظیم تبلیغات بر روی انسان معاصر بوده و نیازمندی‌های روزمره مردم را به چالش می‌کشد.

در روزی معمولی مردم شهر تبریز شاهد تردد زنی با جعبه‌ای بر روی سر بودند که با آگهی‌های تبلیغاتی روزمره کلاژ شده بود. آیا این زن آیینه‌ای از انسان معاصر است که در میان انبوهی از تبلیغات و آگهی‌ها اسیر گشته است؟ اینجاست که امری نامرئی به‌وسیله هنرمند مرئی شده و اثر با ایجاد پرسش در ذهن مخاطب، امکان بازاندیشی در روند زندگی روزمره را برای وی فراهم می‌سازد.
گفتنی است که این اثر در هشتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی در مونیخ- آلمان نیز، به نمایش درآمده و در قالب نمایشگاه تخصصی ویدیو آرت گالری آریای تهران، در مرداد ۱۴۰۱ اکران شده بود.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک