1403/02/15

1403/02/15

فوتسال ایران به جام جهانی راه یافت

کد خبر : 580
22:49
1403/02/05

دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با برتری ملی پوشان کشورمان پایان یافت و شاگردان وحید شمسایی راهی جام جهانی در ازبکستان شدند.

آذرتیتر: در یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲:۳۰ تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۶ بر یک ایران پایان یافت.

گل‌های ایران در این نیمه را بهروز عظیمی و سالار آقاپور، سعید احمدعباسی، اصغر حسن زاده و مهدی کریمی (۲ گل) به ثمر رساندند.

شاگردان وحید شمسایی در این بازی با ترکیب اولیه باقر محمدی، مهدی کریمی، بهروز عظیمی، محمدحسین درخشانی  و سالار آقاپور به میدان رفتند. سعید مؤمنی، علی خلیل‌وند، سعید احمد عباسی، علیرضا رفیعی پور، اصغر حسن زاده‌، محمدرضا سنگ سفیدی، علی اکرمی، مسلم اولادقباد و مسعود یوسف هم دیگر نفرات ایران روی نیمکت بودند.‌

نیمه اول

تیم ملی ایران در این دیدار نیز همچون سایر دیدارهای این دوره از مسابقات بازی را تهاجمی شروع کرد و توپ و میدان را در اختیار داشت و قرقیزستان نیز همانطور که پیش‌بینی می‌شد با دفاع فشرده در یک سوم دفاعی تلاش کرد مانع از فرو ریختن دروازه شود و بیشتر چشم به ضدحملات دوخته بود.

تیم ایران در ۵ دقیقه اول بازی فرصت‌های خوبی روی دروازه حریف ایجاد کرد ولی واکنش سریع دروازه بان قرقیزستانی و کمک تیر دروازه مانع از فرو ریختن دروازه قرقیزستان شد.

تلاش‌های شاگردان شمسایی در هشتمین دقیقه بازی به نتیجه رسید و بهروز عظیمی با یک ضربه تماشایی موفق شد قفل دروازه قرقیزستان را باز کند.

ولی غفلت مدافعان تیم ملی باعث شد بازیکنان قرقیزستان در نهمین دقیقه بازی به وسیله «آمانبائف» گل تساوی را به ثمر برسانند.

در دقیقه ۱۰ بازی، تیم ملی ایران صاحب یک ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه قرقیزستان شد و «سالار آقاپور» موفق شد به زیبایی و با یک شوت تماشایی دروازه قرقیزستان را باز کند.

در ادامه نیز حملات دو تیم به نتیجه نرسید تا نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود ایران به پایان برسد.

نیمه دوم

با شروع نیمه دوم تیم ملی ایران همچنان تیم برتر میدان بود و در دقیقه ۲۴ سعید احمدعباسی موفق شد سومین گل ایران را نیز به ثمر برساند.

در دقیقه ۲۶ نیز مهدی کریمی از روی پاس زیبای اصغر حسن زاده توانست چهارمین گل تیم ملی را وارد دروزاه حریف کند.

در دقیقه ۳۶ باز مهدی کریمی بود که ایران را برای بار پنجم صاحب گل کرد.

در حالی که تیم ملی ایران کاملا برتر از حریف بود در دقیقه ۳۸ صاحب یک ضربه پنالتی شد و اصغر حسن زاده به زیبایی و برای پار ششم دروازه قرقیزستان را باز کرد.

این دیدار در آخر با نتیجه ۶ بر یک به سود ملی پوشان کشورمان پایان یافت تا شاگردان شمسایی علاوه بر کسب مجوز جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی شوند.

تیم قرقیزستان نیز برای صعود به دیدار نهایی چشم انتظار دیدار تیم‌های ازبکستان برابر ویتنام خواهد بود. ۴ تیم راه یافته به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها راهی جام جهانی می‌شوند ولی از آنجا که ازبکستان به عنوان میزبان جام جهانی جواز حضور در این مسابقات را بصورت پیش فرض کسب کرده است در صورتی که این تیم بتواند از سد ویتنام عبور کند تیم‌های بازنده مرحله یک چهارم نهایی در دیدارهای پلی آف به مصاف هم می‌روند تا سهمیه چهارم آسیا مشخص شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک