1403/02/14

1403/02/14

برای آن‌ها که عزیزی در غربت دارند

نمایش درباره کیان به صحنه رفت

کد خبر : 535
11:14
1403/02/01

عصر 25 فروردین 1403، میر میلاد مهدی زاده اولین نمایش پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر را در سال جدید به صحنه برد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر، «درباره کیان»، اثری است به نویسندگی اسما درکاله که با دراماتورژی و کارگردانی میر میلاد مهدی زاده  و تهیه کنندگی نیما عاطفی حیدری از 25 فروردین و در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفته است. 
میر میلاد مهدی‌زاده که پیش از این نمایش‌های نادرستان، خ میم و یکی شبیه تو را به روی صحنه برده است در خصوص این نمایش گفت: ۲۶ نفر در تولید این نمایش کار کرده‌اند که شامل ۱۱ نفر بازیگر و سایر همکاران می شود.
تجربه جدیدی که گروه تَچِر در این اجرا به هم زده، همکاری با اعضایی است که اکثراً تجربه اولشان است که در صحنه نمایش حاضر می‌شوند.
مهدی‌زاده گفت: اعضا از بین بچه های کلاسی انتخاب شده اند و متن در کلاس نگاشته شده در نتیجه این برای گروه ما بسیار تجربه دلچسبی بود و امیدواریم نتیجه کار برای مخاطبین هم چنین حسی را به ارمغان بیاورد.
وی ضمن اینکه این گروه کار اولی ها را هنرجویان خوش ذوق و پر انرژی رشته های بازیگری، تئاتر و مشتقات آن خواند، داستان چند خطی ماجرای این نمایش را تشریح کرد: این نمایش تقریباً یک سال است که تمرین می‌شود و تقدیم شده به همه کسانی که عزیزی در غربت دارند. داستان در مورد دانشجویی ایرانی در استنفورد است که با مسئله زمان درگیر است و همین درگیری باعث می‌شود سفری در زمان آغاز کند و به سمت دانشمندی که به آن علاقه داشته،  برود و در اینجا اتفاقاتی برایش رخ می‌دهد. در طول داستان نمایش ما شاهد اجرای کاراکتر در زمان حال و در ارتباط با مادرش هم هستیم و نگرانی مادرش که عزیزی در غربت دارد، همین درون مایه ماچرا را می رساند.
احمد شاکری، فرید شله‌ باف، رضا احمدی، سمانه نوری‌وند، لیلی یراقی، ماکان قلی‌بیگی، مهدی اسکندری، یگانه کاتب، مجتبی عبداللهی، الویس سلیمی، سیروان ظفری بازیگران این نمایش هستند.
سایر عوامل این نمایش عبارتند از: 
طراح صحنه و نور: میرمیلاد مهدی زاده، اجرای نور کوروش صفایی فر، علی منافی، طراح لباس: کوثر قربانی، دوخت لباس: ریحانه آقایی، طراح گرافیک: محمد باقر قوام، دستیاران کارگردان: میثم آقازاده، امیررضا وکیلی، منشی صحنه: ریحانه علیزاده، مدیران صحنه: دانیال صالح زاده، آیلین صدیق زنده، بهروز علیپور، تیزر: میلاد کیوان‌مهر، ویدئو آرتیست: پارسا شریفی 
 
نمایش «درباره کیان» کاری از گروه تچر، از 25 فروردین در پلاتو استاد صادقی مجموعه تئاتر شهر تبریز هر روز از ساعت 20، میزبان هنردوستان و علاقه‌مندان به تئاتر می‌باشد.
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک