1403/02/13

1403/02/13

4 کرسی بی صاحب تبریز در مجلس

مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار

کد خبر : 505
15:26
1403/01/27

تعداد بالای کرسی‌های تعیین تکلیف نشده و همچنین شدت رقابت بر سر چیدمان ترکیب هیات رئیسه باعث می‌شود تا دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پر اهمیت محسوب شده و جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش آذرتیتر، تسنیم یادداشتی را به قلم علی مزروعی منتظر کرد و با ین یادداشت به استقبال مهمترین انتخابات دردور دوم ادوار مجلس رفت. آنطور که وزیر کشور گفته است اردیبهشت ماه قرار است دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شود. دور دومی که 45 کرسی تعیین تکلیف نشده، رقابت در آن را پر‌ رونق تر از گذشته کرده و بر میزان جذابیت آن افزوده است. به ویژه آنکه تقسیم کرسی‌ها بین چندین فهرست، ترکیب هیات رئیسه را نیز غیر قابل پیش‌بینی‌تر از همیشه کرده است.

با نتایج حاصل از دور اول انتخابات، 45 کرسی باقی مانده به مثابه برگ برنده‌ای تلقی می‌شود که هر یک از گروه‌های سیاسی برای بالابردن وزن سیاسی خود و اثر گذاری هرچه بیشتر در ترکیب هیات رئیسه مجلس و  کمیسیون‌ها گریزی جز تلاش برای افزودن سهم خود از آن ندارند. تعداد بالای کرسی‌های تعیین تکلیف نشده و همچنین شدت رقابت بر سر چیدمان ترکیب هیات رئیسه باعث می‌شود تا دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم پر اهمیت محسوب شده و جدی‌تر گرفته شود.

حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات که پرجمعیت‌ترین حوزه انتخابیه کشور است با 17 کرسی بیشترین سهم را در دور انتخابات دارد. علاوه بر آن 5 کلان شهر تبریز، کرمانشاه، شیراز، مشهد و کرج نیز اسامی‌شان در بین حوزه‌های انتخابیه دور دوم انتخابات دیده می‌شود که مجموعاً 10 کرسی را شامل می‌شوند. و از این تعداد 4 کرسی به تبریز اختصاص دارد.
در بین مدعیان صندلی سبز بهارستان در تبریز، نام‌هایی چون، علیرضا منادی، محمد حسین فرهنگی و محمد رضا میرتاج الدینی سابقه حضور در هیئت رئیسه ادوار مختلف مجلس را در کارنامه دارند. محمد حسین فرهنگی با سابقه نایب رئیسی کمیسیون های قضایی و برنامه و بودجه، علیرضا منادی با سابقه ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات، محمدرضا میرتاج الدینی با سابقه عضویت در هیات رئیسه مجلس هشتم بودند و حالا رقابت آن‌ها با دیگر کاندیداها به دور دوم کشیده شده است. در استان آذربایجان شرقی ، ۱۲ نفر برای ۶ کرسی باقی مانده رقابت خواهند کرد که چهار کرسی مربوط به حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر، یک کرسی مربوط به حوزه شبستر و یک کرسی مربوط به حوزه میانه است.
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک