1403/02/31

1403/02/31

تولید نانو پودر غیرسمی برای دفع حیوانات موذی

کد خبر : 501
00:05
1403/01/27

یک شرکت دانش‌بنیان نوعی پودر غیرسمی تولید کرده که در معده موش‌ها و حیوانات موذی منجمد شده و تبدیل به خمیری سخت می‌شود تا این حیوانات بدون نیاز به سموم خطرناک شیمیایی از بین بروند.

آذرتیتر: اکبر نیازی واقف، مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه قصد دارد این محصول را به شکل رایگان در اختیار مناطق کمتر برخوردار قرار دهد، ابراز کرد: ۹ سال قبل شهرداری تهران به دلیل خطرات استفاده از مرگ‌موش‌های رایج، به دنبال محصول جدیدی بود که تنها روی موش‌ها اثرگذار باشد و خطری برای انسان و سایر حیوانات ایجاد نکند. از این رو کار روی مطالعه فیزیولوژی موش‌ها را شروع کردیم و در نهایت با شناخت ویژگی‌های سیستم گوارش موش، سمی ویژه‌ موش‌ها تولید کردیم. البته این سم بعدها با انجام اصلاحاتی بهبود یافت، به طوری که اکنون می‌توان آن را یک محصول بی‌خطر و مؤثر برای از بین بردن موش‌ها دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها، اظهار کرد: با توجه به اینکه ما از طریق کار کردن روی معده و روده موش غذایی را ابداع کردیم و در معده حیوان، منجمد و تبدیل به خمیری سخت شد. به همین دلیل موش نمی‌تواند آن را دفع کند و این محصول برای کشاورزان، انبارداران، مغازه‌ها و حتی خانه‌ها هم کاربرد دارد.

وی ضمن اشاره به بعضی مشکلات سم‌های تولید شده توسط شرکت‌های تولیدکننده محصول مشابه، افزود: این محصول به دلیل اینکه غیرسمی است، هیچ گونه خطری برای محیط زیست، حیوان و انسان ندارد. در حقیقت این محصول فاقد هر گونه سم شیمیایی برای انسان، محیط زیست، دام و طیور، خاک، گیاه و سایر جانداران است. ضمنا پس از مرگ موش، نیازی به جمع‌آوری لاشه آن نیست، چون هنگامی که حیوان این پودر را می‌خورد، معده او بسته می‌شود و به داخل لانه‌ای که معمولا در زمین هست، می‌رود و به ندرت لاشه آن دیده می‌شود.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، نیازی با تاکید بر اینکه موش‌ها پیش از مرگ به یکدیگر هشدار خطر می‌دهند، ادامه داد: از آنجا که پودر تولیدی ما حاوی غذاهای مورد پسند آنها مثل آرد، ذرت و پودر بیسکویت است، آنها نمی‌توانند خطر را تشخیص دهند و لذا هشدار هم نمی‌دهند. از طرفی کنه‌هایی برای تغذیه به بدن موش می‌چسبند که بعد از مرگ موش، به حیوان دیگری منتقل شده و باعث مرگ آنها هم می‌شوند. ولی اگر موش در لانه خود بمیرد، این کنه به حیوان دیگری منتقل نمی‌شود و از خیلی از بیماری‌ها هم جلوگیری می‌شود. در نهایت این محصول تاریخ انقضاء ندارد و اگر خیس نشود، قابلیت استفاده مجدد خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک