1403/02/17

1403/02/17

پیش به سوی بازی سنتی

تراکتور - سپاهان؛ الکلاسیکو به وقت افطار!

کد خبر : 403
12:23
1403/01/14

تیم فوتبال تراکتور تبریز با انگیزه کاهش فاصله با صدر جدول و تداوم نتایج خوب چند هفته گذشته خود در لیگ برتر، به دیدار سپاهان می‌رود.

به گزارش آذرتیتر، مصاف تیم‌های تراکتور و سپاهان از بازی‌های معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شامگاه چهارشنبه ۱۵ فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌شود، مصافی که با توجه به جایگاه جدولی ۲ تیم در رده‌های سوم و چهارم و فاصله یک امتیازی‌شان، از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.

نتیجه این دیدار علاوه بر خود تراکتور و سپاهان، برای دیگر تیم های بالانشین از جمله استقلال، پرسپولیس و حتی ملوان رده پنجمی اهمیت دارد چون که برنده این پیکار می‌تواند ضمن فاصله گیری از تیم‌های تعقیب کننده، جایگاه ۲ تیم صدرجدولی را هم تهدید کند.

تیم تراکتور در شرایطی گام در این رقابت حساس می‌گذارد که آمار و ارقام حکایت از حال خوب شاگردان خمز دارد، آنها در ۶ بازی اخیر خانگی خود چیزی جز پیروزی تجربه نکرده‌اند و از طرفی از چهار دیدار گذشته خود ۱۰ امتیاز به جیب زده‌اند تا به نوعی باخت هفته هفدهم برابر پرسپولیس را به فراموشی بسپارند.

وضع خوب تراکتور در چهار هفته گذشته در شرایطی است که سپاهان در چهار بازی قبلی خود در لیگ برتر ۲ شکست برابر استقلال و پیکان تجربه کرده و البته ۲ دیدار گذشته خود را برابر فولاد و گل‌گهر پیروز شده است.

نتایج سینوسی و البته دور از انتظار سپاهان با مورایس در مقطعی این تیم پرمهره را به بحران فرو برد تا آنها ۶ بازی متوالی را در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا به حریفان واگذار کنند و ضمن حذف از آسیا، کورس رقابت قهرمانی در لیگ داخلی را هم به سرخابی های تهران ببازند.

تراکتور حرکتی چراغ خاموش و آرام به سمت بالای جدول داشته و توانسته با نتایج خوب چند بازی قبلی خود، جدی ترین رقیب برای پرسپولیس و استقلال باشد.

خمز که خط حمله تیمش را با آوردن دلتیچ و جعفری در نیم‌فصل تقویت کرده، حالا در اندیشه فاصله گرفتن از سپاهانی است که یک بازی کمتر از تراکتور انجام داده است.

اما برگ برنده تراکتور در مصاف بعد از افطار چهارشنبه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، حضور هواداران این تیم در سکوها خواهد بود.

هوادارانی که برای این دیدار بزرگ لحظه‌شماری کرده و با شور و شوق وصف ناپذیری آماده نخستین پذیرایی تیمشان در سال جدید هستند.

دوستداران تراکتور با تصمیم زنوزی مالک باشگاه، تا آخر فصل می‌توانند به طور رایگان دیدارهای خانگی تیم محبوب خود را تماشا کنند و پیش‌بینی می‌شود در بازی با سپاهان، نه بخاطر رایگان بودن بلکه به دلیل اهمیت مسابقه، هواداران تراکتور استقبال خوبی از این دیدار داشته باشند.

تنها نگرانی فوتبالدوستان تبریزی، نتیجه نگرفتن تراکتور خمز برابر تیم‌های به اصطلاح بزرگ است، این تیم در فصل جاری ۲ بازی رفت و برگشت را به پرسپولیس باخته و در بازی رفت مقابل استقلال و سپاهان هم شکست خورده است.

حالا تراکتوری‌ها این انگیزه را دارند تا ذهنیت عدم نتیجه‌گیری برابر مدعیان را پاک کرده و نشان دهند که خود تیمی بزرگ و مدعی هستند و هراسی از مقابله با رقبای قدرتمند ندارند.

نگرانی دیگر تراکتور که به نوعی ذهن کادرفنی و بازیکنان این تیم را درگیر کرده، تعطیلات و وقفه‌های لیگ است که با توجه به روند مثبت تراکتور در چهار هفته اخیر، به تعبیری ترمز این تیم را کشیده و حالا باید با شرایطی متفاوت گام در جاده لیگ برتر بگذارد.

البته همین شرایط برای دیگر تیم ها نیز صدق می‌کند اما وضع تراکتور پس از باخت دوم اسفند در تهران، در مسیر بهبودی و روند رو به رشد قرار گرفته بود.

با همه این تفاسیر و لحاظ کردن شرایط فنی ۲ تیم که از بازیکنان آماده، باتجربه و با انگیزه بهره می‌برند و ۲ سرمربی بادانش و خوش‌فکر را در نیمکت خود می‌بینند، پیش‌بینی می‌شود که الکلاسیکوی فوتبال ایران یکی از بازی‌های زیبا، جذاب و سرشار از نکات فنی لیگ امسال باشد و بیننده‌های تلویزیونی و تماشاگران از دیدن آن لذت ببرند.

دیدار معوقه تیم‌های تراکتور و سپاهان از چارچوب بازی‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۹:۳۰ چهارشنبه ۱۵ فروردین در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می‌شود.

تراکتور هم اکنون با ۳۸ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه های ایران قرار دارد و تیم سپاهان با ۳۷ امتیار در تعقیب این تیم است.
ایرنا
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک