1403/02/13

1403/02/13

گفتگوی تلفنی روئسای جمهوری ایران و ترکیه

اردوغان و رئیسی در خصوص روابط دو کشور و تحولات غزه صحبت کردند

کد خبر : 398
18:00
1403/01/13

روئیس‌ای جمهور ترکیه و ایران طی یک گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ارزیابی روابط دوجانبه، برای اجرای هر چه سریع‌تر تصمیم شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه و اینکه تداوم افزایش تلاش‌ها حائز اهمیت است تاکید کردند.

به گزارش آذرتیتر، در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه ترکیه و ایران، حملات اسرائیل به اراضی فلسطین و وضعیت انسانی در منطقه مورد بررسی قرار گرفت. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران با اشاره به ضرورت پیگیری و اجرای توافقات صورت گرفته میان دو کشور، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و ارتقای همکاری‌ها در زمینه انرژی تاکید و ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های دو طرف در جهت تامین منافع دو ملت و همچنین افزایش وحدت و انسجام در میان امت اسلامی نقش‌آفرین باشد.
رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرد که برای اجرای هر چه سریع‌تر تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برقراری آتش‌بس در غزه، تداوم افزایش تلاش‌ها حائز اهمیت بوده و فتح و حماس باید در این روند متحد با هم حرکت کنند.
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین اظهار داشت که برای ممانعت از تلاش‌های اسرائیل جهت گسترش تنش در منطقه، همکاری ایران و ترکیه با یکدیگر یک ضرورت است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک