1403/02/13

1403/02/13

نتایج دلخواه ما نبود

اردوغان: برنده انتخابات دموکراسی ما بود

کد خبر : 397
17:42
1403/01/13

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن بیان اینکه همیشه در کنار دموکراسی و صندوق رأی بوده‌ایم، تاکید کرد برنده انتخابات امروز در کشور دموکراسی ماست.

به گزارش آذرتیتر، انتخابات محلی و شهرداری های ترکیه روز یکشنبه ۱۲ آبان ماه برگزار شد. در این انتخابات که با مشارکت بیش از 77 درصدی از 61 میلیون واجد شرایط رای دهی برگزار شد، با پیروزی حزب جمهوری خلق در شهرهای مهم این کشور از جمله آنکارا، استانبول، ازمیر، حاتای، بورسا، آنتالیا و آدانا پایان یافت.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مقر حزب عدالت و توسعه در آنکارا در جمع شهروندان پیرامون انتخابات محلی کشور سخنرانی کرد.

اردوغان تاکید کرد: همیشه در کنار دموکراسی و صندوق رأی بوده‌ایم، امروز نیز با همان احساس مسئولیت عمل می‌کنیم و قدرتی بالاتر از اراده ملت نمی‌شناسیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ملت از صندوق‌های رای به عنوان فرصتی برای رساندن پیام‌های خود به سیاستمداران استفاده کرد. فارغ از نتایج، برنده و پیروز این انتخابات، دموکراسی و اراده ملی ماست.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به شکست در این انتخابات تاکید کرد: پیام ملت را از صندوق‌های رای گرفتیم. نتایج انتخابات را ارزیابی و با جسارت، خود انتقادی را دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تا سال 2028 که دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است، 4 سال زمان باقی مانده، گفت: در این دوره تلاش می کنیم اشتباهاتمان را جبران کنیم.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک