1403/02/22

1403/02/22

خودزنی صدا و سیما

کد خبر : 396
13:37
1403/01/13

به نظر می رسد صدا و سیما حتی آشنایی حداقلی هم با اندک مخاطبان خود ندارد و در این شرایط اقتصادی که مردم جامعه درگیر آن شده اند با این برنامه های سخیف و مهمانان دعوت شده به آن که درک حداقلی از مشکلات جامعه و مردمان آن ندارند، بیشتر از گذشته در حال خودزنی است.

بودجه صدا و سیما در سال جدید با افزایش 58 درصدی به مبلغ 24 هزار میلیارد تومان رسید. عددی که نزدیک به 4 درصد از کل بودجه کشور در سال 1403 را شامل می شود. بودجه ای که در ابتدا قرار بود 18 هزار میلیارد تومان باشد ولی کمیسیون تلفیق مجلس با اعتقاد به این که این سازمان در جنگ نرم وظیفه مهمی بر عهده دارد 6 هزار میلیارد دیگر به بودجه این سازمان عریض و طویل اضافه کرد. نگاهی گذرا به برنامه های این سازمان در عید همین امسال نشان داد که صدا و سیما به رقابت با فضای مجازی و کپی برداری از آن برخاسته تا به زعم خود بتواند از درد بی مخاطبی یا در بهترین حالت کم مخاطبی رهایی یابد. بررسی مهمانان دعوت شده به برنامه های متعدد عیدانه صدا و سیما شاهدی بر این مدعاست چرا که بیشر این دعوت شدگان شامل فوتبالیست ها، بازیگران، خواننده ها و امثال اینها بودند. برنامه ها و مهمانانی که در کمال ناباوری هیچ سنخیتی با شعار سال جدید رهبر انقلاب یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» نیز نداشتند. آن هم مهمانانی که بنابر برخی اخبار منتشر شده با حق القدم های نجومی راضی به حضور در این برنامه ها شده اند.

 حداقل انتظاری که از صدا و سیما در برنامه های نسبتا پربیننده عیدانه و با این بودجه کلان می رود ساخت برنامه های وزین و دعوت و معرفی چند کارآفرین و تولید کننده و اهالی علم و مصاحبه با آنها بود تا حداقل در روزهای آغازین سال گامی در راه تحقق این شعار برداشته شود. واقعیت این است که در این عصر که به عصر انفجار اطلاعات شهرت یافته، صدا و سیما به جای آسیب شناسی صحیح برای رفع مشکل جذب مخاطب، راهی را در پیش گرفته که پیج های اینستاگرامی در پیش گرفته اند. به نظر می رسد صدا و سیما حتی آشنایی حداقلی هم با اندک مخاطبان خود ندارد و در این شرایط اقتصادی که مردم جامعه درگیر آن شده اند با این برنامه های سخیف و مهمانان دعوت شده به آن که درک حداقلی از مشکلات جامعه و مردمان آن ندارند، بیشتر از گذشته در حال خودزنی است. شکی نیست که اگر این سازمان با همین فرمان پیش برود همین مخاطبان اندک خود را نیز از دست می دهد و به معنای واقعی مصداق مثل «خود گویی و خود خندی» خواهد شد.

صدا و سیما به پشتوانه بودجه ای که در اختیار داشته و به همین دلیل نیز نیازی به آب و آتش زدن برای کسب درآمد را نیز ندارد، می تواند به جای تولید برنامه هایی، خودش جریان ساز باشد و فضا را برای دیگر اقشار فرهیخته جامعه که فضایی برای دیده شدن ندارند و می توانند در ذهن مخاطبان خود تاثیرگذار باشند باز کند تا هم مسیری متفاوت از رقیب خود یعنی فضای مجازی در پیش بگیرد و هم تعداد مخاطبان خود را افزایش دهد.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک