1403/02/09

1403/02/09

کاهش خطرات قلبی با درمان اضطراب

کد خبر : 368
22:30
1403/01/07

مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری قلبی اگر به مشکلات عاطفی و همچنین بیماری‌های جسمی خود رسیدگی نمایند، می توانند سالم‌تر بمانند.

آذرتیتر: براساس گزارش محققان، درمان اضطراب و افسردگی، مراجعات اورژانسی و بستری شدن در بیمارستان را در میان بیماران مبتلا به بیماری قلبی کاهش می‌دهد.

دکتر «فیلیپ بینکلی»، محقق ارشد و معاون اجرایی پزشکی داخلی در دانشگاه ایالتی اوهایو، در این خصوص بیان کرد: «روان درمانی، داروهای کنترل‌کننده خلق و خو یا ترکیبی از این دو با کاهش ۷۵ درصدی بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به اورژانس همراه بود».

وی در ادامه گفت: «اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به نارسایی قلبی شایع است و سلامت روان بر خطر ابتلا به سایر مشکلات سلامتی تاثیرگذار است.»

وی افزود: «بیماری قلبی و اضطراب / افسردگی به گونه‌ای با یکدیگر تعامل دارند که هر کدام باعث ترویج دیگری می‌شود.»

برای این مطالعه، محققان بیش از ۱۵۰۰ نفر را که به خاطر انسداد عروق یا نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، بررسی کردند. حدود ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه پیش از بستری شدن در بیمارستان مبتلا به اضطراب و ۵۶ درصد مبتلا به افسردگی تشخیص داده شده بودند.

حدود ۲۳ درصد از بیماران داروهای ضد افسردگی و روان درمانی، ۱۵ درصد به تنهایی روان درمانی، ۲۹ درصد به تنهایی داروهای ضد افسردگی و ۳۳ درصد هیچ درمانی برای سلامت روان دریافت نکردند.

این مطالعه نشان داد که ترکیب دارو و گفتار درمانی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۶۸ تا ۷۵ درصد، خطر مراجعه به اورژانس را بین ۶۷ درصد تا ۷۴ درصد و خطر مرگ زود هنگام به هر دلیلی را ۶۵ درصد کاهش می‌دهد.

درمان به تنهایی خطر بستری شدن در بیمارستان را ۴۶ تا ۴۹ درصد و مراجعه به اورژانس را ۴۸ تا ۵۳ درصد کاهش می‌دهد، در صورتیکه داروها به تنهایی بستری شدن در بیمارستان را ۴۷ تا ۵۸ درصد و مراجعه به اورژانس را ۴۱ تا ۴۹ درصد کاهش می‌دهند.

طبق گفته بینکلی، اضطراب و افسردگی با فعال کردن سیستم عصبی جنگ یا گریز، سبب افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شود، که باعث بیماری قلبی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک