1403/02/09

1403/02/09

آزمایش قطار هیدروژنی چینی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت

کد خبر : 366
18:22
1403/01/07

چین یک قطار هیدروژنی را مورد آزمایش قرار داد که با یکبار تامین سوخت، هزار کیلومتر را طی می‌نماید. همچنین این قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر برساعت حرکت کرد.

آذرتیتر: چین با انجام آزمایشی روی اولین قطار هیدروژنی که ساخته، گامی مهم در زمینه حمل و نقل پاک برداشته است. این آزمایش در چانگچون واقع در ایالت جیلین انجام گرفته است. شرکت CRRC Changchun Railway Vehicles این قطار را توسعه داده که به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده است. این آزمایش موفقیت آمیز یک دستاورد مهم در زمینه استفاده از انرژی هیدروژن برای حمل و نقل ریلی است.

قطار نوآورانه جدید برخلاف نمونه‌های سنتی که با سوخت فسیلی کار می‌کنند دارای سیستم پیشرانش با انرژی هیدروژنی است. این سیستم یک منبع قدرتمند و طولانی مدت انرژی فراهم می‌نماید. اطلاعات آزمایش انجام شده هم نشان دهنه آن است که متوسط مصرف انرژی تنها ۵ کیلووات ساعت به ازای هر کیلومتر است. چنین آماری مطابق تمام الزامات کارآمدی انرژی در قطار در مقیاس جهانی است.

این وسیله نقلیه با هر بار تامین سوخت قادر است مسافت هزار کیلومتر را طی کند و بدین ترتیب نیاز به ایستگاه‌های تامین دوباره سوخت کاهش می‌یابد. پیش از انجام تست سیستم برق هیدروژنی قطار تحت آزمایش های شدید برای عملکرد در دماهای شدید (از ۲۵- تا ۳۵ درجه سانتیگراد)، مقاومت در برابر ارتعاش، ایمنی در مقابل آتش سوزی و سایر موارد قرار گرفت. این تست‌های وسیع ایمنی در عملیات قطار را تضمین می‌نماید.

آزمایش موفقیت‌آمیز قطار نشان‌دهنده نقطه عطفی در صنعت حمل و نقل چین است و مسیر را برای بکارگیری وسیع‌تر فناوری انرژی هیدروژنی هموار می‌نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک