1403/02/15

1403/02/15

استاندار آذربایجان شرقی:

حوزه سیاست خارجی آذربایجان شرقی دستاورد شایانی نداشته است

کد خبر : 342
20:57
1403/01/01

استاندار آذربایجان شرقی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر حوزه سیاست خارجی آذربایجان شرقی با وجود تلاش‌های گذشته دستاورد شایانی نداشته است، گسترش و بسط روابط خارجی با کشورهای مختلف را جزو دستورکار اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد.

استاندار آذربایجان شرقی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با بیان اینکه اقدامات سال جدید برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با برش توسعه هفتم در برنامه های میان مدت پیش بینی شده است، اولویت اول عاجل قابل سنجش در سال جدید را اجرایی نمودن تمام مصوبات سفرهای استانی دولت سیزدهم دانست.

وی از اخذ ۲۰ درصدی بودجه تخصیص یافته برای استان به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با این بودجه از اول فروردین سال ۱۴۰۳ عملیاتی نمودن پروژه ها آغاز می شود.
 
مالک رحمتی پروژه های عمرانی نیمه کاره را از اولویت های شتابنده در سال جدید عنوان کرد و گفت: ۳۳ پروژه بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیرساختی بوده و پایه توسعه استان و افزایش رضایتمندی مردم است.
 
وی هم مرزی با جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان و نزدیکی به ترکیه را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه با این کشورها مراودات اقتصادی مهمی برقرار است، اظهار کرد: در کنار توسعه روابط همه جانبه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با این کشورها، چین و روسیه نیز در اولویت دیپلماسی خارجی آذربایجان شرقی قرار دارد که باید بر اساس منافع ملی و استانی گام‌های محکم‌تری در این خصوص برداشته شود.
 
رحمتی از تشکیل شورای بین المللی در استانداری آذربایجان شرقی با هدف توسعه روابط بین الملل با کشورهای همسایه و هدف خبر داد و یادآور شد: مسئولیت این شورا بر عهده دکتر محمدرضا باقری یکی از دیپلمات‌های مجرب و سفیر سابق ایران در ترکیه گذاشته شده است که امیدواریم با درایت ایشان و جمع بندی رویکردهای اصلی منطقه‌ای، شاهد تحولات خوب و مطلوب در دیپلماسی خارجی استان باشیم.
 
وی بر احیای جایگاه بین المللی آذربایجان شرقی و تبریز تاکید و اضافه کرد: تلاش داریم این جایگاه در تراز سال‌های خوب و خوش گذشته بازگردد و اقداماتی را در استان شروع کرده ایم که نتایج آن باید طی ماه‌ها و سال‌های آینده برای عموم مردم ملموس‌تر شود.
 
رحمتی با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر حوزه سیاست خارجی آذربایجان شرقی با وجود تلاش‌های گذشته دستاورد شایانی نداشته است، گسترش و بسط روابط خارجی با کشورهای مختلف را جزو دستورکار اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: برای حفظ جایگاه تاریخی تبریز و آذربایجان در روابط بین الملل باید ۲۷۱ کیلومتر مرز این استان به مرزهای مشترک تجاری تبدیل شود و طرفین از منافع آن بهره مند شوند.
 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود گفت: عنصر اساسی که در انتخابات نقش آفرینی کرد رسانه بود و بار دیگر نقشه های دشمن را برملا کرد و حضور هوشمندانه رسانه بصیرت افزایی و آگاهی مردم را همراه داشت.
 
وی ادامه داد: در دنیای کنونی اطلاع رسانی رسانه حداقل وظیفه است و اقناع سازی رسالت دوم است تا جولان برخی شبهات در ذهن جوانان را پاسخ گو باشد. اگر رسانه در دو مرحله موفق باشد رسانه مرجعیت پیدا می کنند و ادبیات سازی و جریان سازی انجام می دهد.
 
وی در پایان از برگزاری رویداد ورزشی بین المللی بانوان در خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به میزبانی استان خبر داد.
 
پروژه های آب رسانی در خصوص بحران آب، نیروگاه تبریز، شرکت مس سونگون و توسعه اقتصادی از موضوعات دیگر مطروحه در نشست بود.
 
 

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک