1403/03/02

1403/03/02

ممنوعیت استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی در فلوریدا

کد خبر : 238
18:01
1402/12/06

لایحه ای که یکی از سختگیرانه‌ترین ممنوعیت ها به منظور استفاده افراد زیر سن قانونی از شبکه‌های اجتماعی را ایجاد می کند، در ایالت فلوریدا تصویب گردید.

آذرتیتر: براساس اعلام آسوشیتدپرس، این در حالیست که ران دی سانتیس فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا قبلا درخصوص قانونی برای دور نگهداشتن افراد زیر سن ۱۶ سال از شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن تاییدیه والدینشان، اظهار نگرانی کرده بود.

مجلس ایالت فلوریدا چند ساعت بعد از تصویب لایحه توسط سنای همین ایالت، آن را تایید کرد. البته سنا تغییراتی در لایحه اصلی به وجود آورد تا نگرانی‌های فرماندار درخصوص حریم خصوصی را برطرف نماید.

طبق این لایحه تمام شبکه‌های اجتماعی را که فعالیت‌های کاربران را ردیابی می کنند، به کاربران کودک اجازه آپلود محتوا و برقراری ارتباط با دیگران می‌دهند و ضمنا ویژگی‌های اعتیادآوری دارند که به رفتارهای افراطی منجر می‌شود را هدف گرفته است. حامیان این لایحه به افزایش نرخ خودکشی در میان کودکان، قلدری سایبری و سو استفاده مهاجمان از شبکه‌های اجتماعی برای به دام انداختن کودکان اشاره می‌نمایند.

ارین گرال پشتیبان لایحه در سنای ایالت فلوریدا گفت: ما درخصوص کسب و کارهایی صحبت می‌کنیم که از ویژگی‌های اعتیادآور برای سواستفاده گسترده بین کودکان استفاده کرده‌اند.

سایر ایالت‌های آمریکا نیز قوانین مشابهی را ارائه کرده‌اند ولی بیشتر آنها ممنوعیت کامل استفاده از شبکه‌های اجتماعی را پیشنهاد نکرده‌اند. در ایالت آرکانزاس یک قاضی دادگاه اجرای قانونی در آگوست ۲۰۲۳ میلادی را متوقف کرد که رضایت والدین را برای ایجاد حساب کاربری کودکان در شبکه های اجتماعی ملزم می‌کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک