1403/02/20

1403/02/20

کارگردان نمایش همه خواب بودیم

برخی از مدیران فرهنگی ما با هنرمندان همراه نیستند

کد خبر : 200
14:55
1402/11/27

‎میثم حبیبی کارگردان نمایش «همه خواب بودیم» گفت: با حضور این نمایش در جشنواره فجر به چشم دیدم که برخی مدیران فرهنگی استان ما با هنرمند همراه نیستند و حتی شاید برایشان مهم نبود که آثاری از استان در جشنواره فجر شرکت کرده اند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر، به نقل از روابط عمومی نمایش، نشست خبری نمایش «همه خواب بودیم» به کارگردانی میثم حبیبی برگزار شد.
میثم حبیبی کارگردان این نمایش در این نشست به اصحاب رسانه آذربایجان شرقی گفت: نمایش «همه خواب بودیم» بر اساس مستند ۷۲ ساعت و لحظات آخر از زندگی گرانبهای یک قهرمان ملت ساخته شده است در این نمایش با گونه‌ی تئاتر مستند سعی کرده‌ایم که حال و هوا و پریشانی خانواده این قهرمان را در آن زمان، روایت کنیم.
وی افزود: این نمایش نشانگر جایگاه یک پدر و یک قهرمان ملی در میان مردم و خانواده است.
حبیبی در خصوص مدت زمان آماده‌سازی این نمایش خاطرنشان ساخت: نمایش همه خواب بودیم در مدت ۱۰ جلسه تمرین شده و به مرحله بازبینی چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر رسید و با کسب امتیاز توانست در بخش هویت ملی آن رویداد بین المللی قرار گیرد و در نهایت با رقابت در بین آثار، حائز نامزدی برترین اثر شود.
وی در مورد زمان اجرا نیز افزود: این نمایش از 25 الی 29 بهمن، هر روز در دو نوبت ساعت ۱۷ و ساعت ۱۹ بر روی صحنه تماشاخانه مهر و ماه تبریز رفته است.
در ادامه این دانش آموخته و بازیگر تئاتر تبریز در خصوص گروه اجرایی و همکار در این نمایش گفت: این نمایش روایتی از قهرمان ملی است. همه عوامل این نمایش بدون کوچکترین چشم داشت و برای نشان دادن نقش یک پدر و قهرمان ملی در کنار هم کار می‌کنند و این باعث دلگرمی من در فضای امروزی تئاتری است تا مسیری را که با عوامل این نمایش آغاز کردیم، ادامه بدهیم.

حبیبی با توجه به حضور این نمایش در جشنواره تئاتر فجر گفت: متاسفانه یا خوشبختانه انتقادات زیادی برای این دوره از جشنواره و بخش هویت ملی وجود داشت. برای مثال به نظر من باتوجه به نامگذاری و سیاست جشنواره باید بخش هویت ملی نیز با جدیت بیشتری دنبال می‌شد، که متاسفانه این چنین نبود.
وی افزود: نگاه داوران به بخش هویت ملی بسیار عالی بود ولی به غیر از چند تقدیر، هیچ جایزه و منتخبی برای این بخش در نظر گرفته نشده بود. چرا باید بخشی که مرتبط با ماهیت فجر است، بدون منتخب و جایزه بدرقه شود. 
وی ادامه داد: هدف از این طرح این مسئله این نیست که بگوییم چرا ما را به عنوان رتبه برتر انتخاب نکردند؛ بلکه این نقد بر این است که چرا یک اثر هم از این بخش منتخب نشد؟
حبیبی در خصوص حمایت مدیران فرهنگی استان از گروه و عوامل این نمایش گفت: متاسفانه مدیران استان ما با هنر و هنرمند همراه نیستند. چند اثر تئاتری از استان آذربایجان شرقی در جشنواره فجر حضور داشت ولی متاسفانه برای هیچ مدیر، اداره و دستگاه فرهنگی مهم نبود که چه اتفاقی افتاده است و گروه‌های تئاتری استانی در سطحی به اجرای نمایش پرداخته‌اند.
‎گفتنی است، در این نمایش علی مجیدپور، سمانه زمانی،محمد امین مینویی،یاشار اسکندری و رقیه زارعیون ایفای نقش کرده‌اند. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از؛
‎مجری طرح: گروه تئاتر نامیرا، طراح صحنه: سمیرا حقی، ساخت دکور: ابراهیم برجلو، جلیل یوسفی، انتخاب و ساخت موسیقی: محمد ملکی اصل، کارشناس مالتی‌مدیا: سعید حمیدی شفیق، میکس و مسترینگ: محمد فتح‌آبادی، طراح پوستر و بروشور: امید مجیدپور، طراح نور: حسین نادری، کوروش صفایی، علی منافی، دستیاران کارگردان: سمیرا حقی، رقیه علیپور، طراح لباس: فاطمه مرادی و ترنم مجیدپور، مدیران صحنه: پریسا حقی، جلیل یوسفی، روابط عمومی و مشاور رسانه: فرشید ولی‌زاده، منشی صحنه و عکاس: ریحانه رضایی، منشی صحنه: سمیرا بنابی باقری.
‎این  نمایش تا ۲۹ بهمن ماه در تماشاخانه مهر تبریز واقع در چهارراه شریعتی جنب پردیس سینمایی قدس تبریز به روی صحنه رفته و علاقه مندان برای تهیه بلیط می‌توانند، با مراجعه به سایت Www.gishehtheater.ir برای خرید بلیت اقدام نمایند.

مهرداد خردمند
انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک