1403/02/11

1403/02/11

کاهش اضطراب کودکان اوتیسم با داروی قلب

کد خبر : 132
21:23
1402/11/10

آذر تیتر: هلث نیوز اعلام کرد، محققان به این نتیجه رسیده‌اند یک داروی فشار خون که از دهه ۱۹۶۰ وجود دارد می‌تواند در کاهش اضطراب افراد مبتلا به اوتیسم کمک کند.

این یافته اصلی یک مطالعه کوچک است که در آن به ۶۹ فرد بین ۷ تا ۲۴ سال مبتلا به اوتیسم دارویی به نام "پروپرانولول" داده شد.

دکتر دیوید بوردورف، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میزوری، ابراز کرد: نتایج بدست آمده از تحقیقات نشان می‌دهد که پروپرانولول می‌تواند به عنوان یک مداخله مفید جهت کاهش اضطراب در افراد مبتلا به اوتیسم عمل نماید.

وی اظهار کرد: پروپرانول از دهه ۱۹۶۰ وجود داشته و بسیار ارزان است. تاکنون، ما هیچ داروی شناخته‌شده‌ای نداشته‌ایم که مسائل روانپزشکی را به طور خاص برای افراد مبتلا به اوتیسم مورد هدف قرار دهد، اما این نتایج بسیار امیدوار کننده بوده و می‌تواند از تحقیقات آینده پشتیبانی نماید.

این مطالعه نشان داد افرادی که پروپرانولول مصرف کرده‌اند در معاینه سه ماهه خود به طور قابل ملاحظه‌ای سطح اضطراب کمتری داشتند.

ضمنا این تیم مهارت‌های ارتباط اجتماعی شرکت کنندگان را هم بررسی کرد، ولی هیچ مزیتی در ارتباط با استفاده از پروپرانولول یافت نشد.

دکتر بوردورف گفت: فواید پروپرانولول را برای افراد مبتلا به اوتیسم که با اضطراب مبارزه می‌کنند، مشاهده کرده است.

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک