1403/07/27

1403/07/27

با حضور اصحاب رسانه و شهردار منطقه ۷ کلانشهر تبریز،

نشست خبری چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند برگزار شد

کد خبر : 1046
18:58
1403/07/22

چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند، با حمایت شهرداری منطقه هفت کلانشهر تبریز و به دبیری امیر مهروند از چهارشنبه، مهرماه شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آذرتیتر: در این نشست خبری که در ساختمان شهرداری منطقه ۷ کلانشهر تبریز برگزار شد، اصغر آدی‌بیک، شهردار منطقه ۷ تبریز، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از اصحاب رسانه، آن‌ها را معرف تمامی فرهنگ‌سازی‌هایی دانست که از طریق نهاد‌ها و ارگان‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

آدی‌بیک گفت: اینگونه جشنواره‌ها کمک شایان و بسزایی را در آموزش و توسعه فرهنگ شهروندی می‌کند. بسیاری از معضلاتی که در شهر وجود دارد با آموزش شهروندان و توسعه آگاهی آن‌ها قابل حل است. برای مثال بحث سگ‌های بلاصاحب که تنها و تنها با آشنا کردن شهروندان از مخاطرات آن‌ها قابل حل است؛ از طرفی شهرداری به عنوان پاسدار شهر قصد حذف این آفریدگان خدا را ندارد اما با تعبیه مکان‌های مناسب برای نگهداری آن‌ها می‌توان بر این معضل فائق آمد. وی در ادامه مباحثی چون سد معبر و ترافیک را از جمله موضوعاتی دانست که تنها با آموزش و فرهنگ‌سازی قابل حل هستند.

شهردار منطقه ۷ کلانشهر تبریز در ادامه ضمن اشاره بر لزوم حمایت از هنرمندان عرصه تئاتر گفت: روی دیگر این جشنواره حمایت از هنرمندان تئاتر خیابانی استان است که شهرداری کلانشهر تبریز نیز برای دیده شدن و ارج نهادن بر هنر این عزیزان هم برنامه‌های خاص و ویژه‌ای دارد و هم ردیف بودجه‌ای نیز برای آن تعیین کرده است.

آدی‌بیک با اشاره به بودجه تخصیص یافته از طرف شهرداری منطقه ۷ تبریز به چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند گفت: ۲۵۰ میلیون تومان برای برگزاری این جشنواره تخصیص برآورد شده است که شامل حمایت از گروه‌های شرکت کننده، هزینه داوران و جوایز می‌شود.

چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند به دبیری امیر مهروند و با حمایت شهرداری منطقه ۷ کلانشهر تبریز، از چهارشنبه، ۲۵ مهرماه با حضور گروه‌های شرکت کننده از شهرهای مختلف آذربایجان شرقی در نقاط تعیین شده منطقه ۷ تبریز شروع به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک