1403/06/29

1403/06/29

امیدوارم اعضای شورا پاسخگوی وجدان‌های خود باشند

از نوع نگاه و اقدام برخی رسانه‌ها در حیرتم

کد خبر : 1016
11:51
1403/06/26

روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز: تمامی کسانی که خواسته یا ناخواسته موجب غیرعلنی و یا تعطیل شدن جلسات شورا می‌شوند باید بدانند که جلسات علنی شورای شهر دورهمی نبوده و بلکه محلی برای رسیدگی به مشکلات مردم است.

به گزارش آذرتیتر، دویست و یازدهمین جلسه علنی این شورا دیروز (یکشنبه) به صورت غیررسمی در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.
این جلسه که به دلیل غیبت تعمدی 5 تن از اعضای شورا رسمیت نیافت، با حضور اعضای حاضر به صورت غیر رسمی برگزار شد.
روح الله رشیدی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه اظهار کرد: جا دارد بنده از گروهی از شهروندان که شاید بخشی از مسائل آن‌ها با مصوبات ما حل شوند، اما برخی از اعضای شورا با غیبت‌های مکرر خود در اجرای این امر اختلال ایجاد می‌کنند، عذرخواهی کنم.

وی ادامه داد: سرویس دانش‌آموزان استثنایی موضوعی است که بنده بارها به آن اشاره کرده‌ام اما هنوز هم تکلیف آن مشخص نشده است. من به سهم خود بدلیل این موضوع از والدین و دانش‌آموزان عذرخواهی می‌کنم، این موضوع باعث سرافکندگی من شده است.

رشیدی افزود: تمامی کسانی که خواسته یا ناخواسته موجب غیرعلنی و یا تعطیل شدن جلسات شورا می‌شوند باید بدانند که جلسات علنی شورای شهر دورهمی نبوده و بلکه محلی برای رسیدگی به مشکلات مردم است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: تمامی اعضای شورا بنابر قانون وظیفه دارند تا در این جلسات حضور پیدا کنند، ‌امیدوارم افرادی که این امر را به جا نمی‌آورند بتوانند پاسخگوی وجدان‌های خود در این دنیانی فانی و کوتاه مدت باشند.

وی اظهار کرد: از ورود مسئولانه‌ی برخی رسانه‌های منطقه‌ای به موضوع باغ گلستان که باعث مطرح شدن هر چه بیشتر این موضوع شد تشکر می‌کنم، اما متأسفانه برخی از رسانه‌ها به جای تحلیل و آسیب‌شناسی اصل موضوع، نوک پیکان انتقادات را به سمت برخی از اعضای شورا گرفته و می‌گویند که این‌ها کار تبلیغاتی است‌.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد:‌ ای کاش تمامی تبلیغات این‌گونه در راستای حل مشکلات مردم باشد، ‌ای کاش به‌ دلیل حل مشکلات و مسائل مردم در سطح شهر با یکدیگر جدال کنیم نه اینکه در اتاق‌های در بسته با همکاری و تفاهم در خصوص مسائل مردم و بدون حضور آن‌ها تصمیم‌گیری کنیم، این‌ها هنر نیست.

رشیدی گفت: برخی به جای فشار آوردن به اعضای شورا برای پیگیری هرچه بیشتر مسائل مردم، از شورا می‌خواهند تا برخی از این مسائل را رها کنند، از رسم شوراکشی چه توسط خود اعضا و چه سایر مسئولان استانی هیچ خیری عاید شهر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: بنده از عملکرد مسئولین ارشد استان تعجب می‌کنم که از شهرداری برای جلسات خود دعوت می‌کنند اما از اعضای شورا دعوت نمی‌کنند، شهرداری حق ندارد بدون اخذ مجوز از شورای شهر به نهادی زمین واگذار کند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز عنوان کرد: شهرداری مکلف است تا لایحه را به شورای شهر آورده و در صورت اخذ مجوز، زمین را به صورت قانونی به ارگان‌هایی که نیاز دارند واگذار کند.

وی گفت: عده‌ای می‌گویند چرا اعضای شورا از برخی مسائل اطلاع ندارند. شورای شهر از برخی مسائل اطلاع ندارد، زیرا این اقدامات مخفیانه انجام می‌گیرد، بنده کارآگاه نیستم که به تمامی جلسات مخفیانه رفته و از روند آن‌ها اطلاع داشته باشم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر اینکه ما همواره اصرار داریم تا مصوبات ماده‌ی پنج به صورت شفاف بیان شود، ادامه داد: مصوبات کمیسیون ماده‌ هفت که ادعا می‌شود در راستای منافع مردم است، اعلام شود. نکته دیگر اینکه سامانه‌ی شفاف‌سازی شهرداری چه سرنوشتی داشته است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: رسم شوراکشی و تضعیف آنچه برخی فکر می‌کنند کار خوبی است هیچ خیری برای شهر ندارد ما نیز دلیل غیرقانونی بودن این امر را توضیح دادیم که اصل واگذاری باطل است.

وی خاطرنشان کرد: بنابر ماده‌ هفت و پنج، شهرداری هیچ حقی برای تغییر کاربری این باغ ندارد، بنده از زمان شروع فعالیت شورای ششم پیگیر مسائل نیروی انتظامی و پلیس راهور برای کنترل ترافیک بودم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: پلیس همواره همراه مدیریت شهری بوده و شورای شهر نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات پلیس اختصاص داد، شهرداری مکلف به تأمین تجهیزات پلیس است و موضوع قرارگیری شورا در مقابل پلیس نیست، بلکه مسأله با شهرداری است که حق واگذاری زمین بدون اخذ مجوز شورای شهر را ندارد.

رشیدی با اشاره به اینکه موضوع تقابل پلیس با شورا مطرح نیست، تأکید کرد: شهرداری می‌تواند به جای مخدوش کردن شورا زمین مناسب‌تری را در اختیار پلیس قرار دهد و تعریف اشتباهی از ما مبنی بر اینکه مقابل پلیس قرار داریم، ارائه نشود. ما درصددیم تا طبق قانون تمامی موارد اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک