1403/06/29

1403/06/29

مسأله قطع اشجار باغ گلستان را به هیأت دولت ارجاع دادیم

هیچ تهدیدی اراده‌ام را کم نخواهد کرد

کد خبر : 1015
11:25
1403/06/26

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: مسأله قطع اشجار باغ گلستان به هیأت دولت ارجاع داده شده و در وزارت خانه مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دویست و یازدهمین جلسه علنی این شورا دیروز (یکشنبه) به صورت غیررسمی در عمارت تاریخی شهرداری تبریز برگزار شد.
این جلسه که به دلیل غیبت تعمدی 5 تن از اعضای شورا رسمیت نیافت، با حضور اعضای حاضر به صورت غیر رسمی برگزار شد.
فریدون بابایی اقدم، سخنگوی شورای ششم کلانشهر تبریز در خصوص تخلف صورت گرفته از جانب شهردار تبریز اظهار گلایه کرد و گفت: در رابطه با قطع درختان باغ گلستان اظهار کرد: موضوع باغ گلستان از روز سه‌شنبه مطرح شده و از بابت پیگیری اصحاب رسانه و همکاران که پیگیر مسأله بودند متشکرم. خواستار ابطال این واگذاری هستیم که از ریشه غیرقانونی است.

وی ادامه داد: واگذاری صورت گرفته در باغ گلستان بر اساس بند ۹ ماده ۵۵ قانون شهرداری و ماده ۱۴ قانون شوراها و مواد ۴۶ و ۴۵ که بر اساس آن باید درباره هرگونه واگذاری زمین از شورا اجازه گرفته می‌شد؛ اتفاق نیفتاده است. شهردار و معاونانش در این زمینه سر خود عمل کردند و با یک صورت جلسه این زمین و یک زمین دیگر را به نهاد مربوطه واگذار کردند.

بابایی گفت: بر اساس نظر کارشناسی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز، در مجموع بیش از ۶۰ اصله درخت و درختچه با روند کاملاً غیرقانونی قطع شده‌اند.

وی بیان کرد: از طرفی در سال ۱۳۹۸ این مکان در فهرست آثار ملی ثبت شده است. با این وجود هرگونه دخل و تصرف در این مکان نیازمند مجوز سازمان میراث فرهنگی است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دلیل اینکه کاربری این مکان فضای سبز و باغ است برای ساخت و ساز به اخذ مجوز ماده ۵ نیاز دارد که این اتفاق هم نیافتاده است.

وی تأکید کرد: حتی دادستان دستورات توقف ساخت و ساز در این مکان را داده بود اما این اتفاق نیافتاد. با تمام تهدیداتی که در این مدت در مورد خودم و خانواده‌ام مطرح شده، از خواسته‌مان کوتاه نخواهیم آمد و خواستار برگشت این مکان به حالت اولیه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنم در شهری زندگی می‌کنیم که یک بار در چنین موردی در خصوص بدسلیقگی شهرداری درباره پارک‌ایده لو شرایط را به حالت اولیه برگرداندیم و حالا شاهد وجود یک پارک مناسب در این مکان هستیم. کل مجموعه‌شان را بسیج کرده‌اند که علیه من پرونده‌سازی کنند و به حجم عظیمی از خاکبرداری ادامه بدهند.

بابایی اقدم گفت: در قالب نامه‌ای که به رئیس جمهوری ارسال کرده‌ایم این مسأله در جلسه امروز هیأت دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و برای پیگیری موضوع در اختیار وزارت خانه مرتبط قرار خواهد گرفت. باید در مقابل تکبر و سبک و سیاق فرعونی شهرداری‌ایستاد غیبت‌های طولانی مدت شهردار در جلسات شورا هم که بماند.

وی ادامه داد: اقدامات غیر قانونی که شهرداری انجام داده نیازمند بررسی است. در این رابطه ذره‌ای از اراده من کم نخواهد شد. امسال ۱۵ میلیارد تومان نیروی انتظامی را به ۴۵ میلیارد افزایش داده‌ایم. راضی هستیم زمینی به مساحت دو هزار متر را به این نهاد واگذار کنیم اما اتفاقات باید به نفع شهر و مردم رقم بخورد.

انتهای پیام/

برچسب های خبر (تگ)

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

ستاک