نسخه چاپی خبر

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی:
روابط‌عمومی تخصصی، تصویر مثبتی از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند

کد خبر : 724
15:35
1403/02/29


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی تخصصی و کارآمد با تصمیم‌سازی‌های کلیدی و تخصصی خود، تصویر مثبتی از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند و آن را در مقابل مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند.


به گزارش آذرتیتر، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی با اظهار این‌که روابط عمومی تخصصی و کارآمد با تصمیم‌سازی‌های کلیدی و تخصصی خود، تصویر مثبتی از دستگاه اجرایی ایجاد می‌کند و آن را در مقابل مخاطرات احتمالی و بحران‌های گوناگون حفظ می‌کند، گفت: روابط عمومی تخصصی و کارآمد، گره‌گشا و امید آفرین است و می‌تواند با مسئله‌شناسی ارتباطی و ترسیم نقشه ذی‌نفعان، تحلیل و ترسیم نقشه‌را‌ه سازمان، گام‌های مؤثری در برنامه‌ریزی و مشاوره ارتباطی برای مدیران ارشد بردارد و نظام ارتباطات سازمان را مدیریت نماید. 
 
 فاطمه زارعان؛ مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در سفر یک‌روزه به تبریز که به‌مناسبت گرامی‌داشت هفته روابط عمومی و ارتباطات انجام شد، در نشست با روابط‌عمومی‌های بخش کشاورزی، آینده‌نگری و آینده‌سازی ارتباطی را از مأموریت‌های اصلی روابط عمومی‌ها دانست و افزود: روابط عمومی‌ها در تعیین استانداردهای مطلوب سازمانی، آینده‌پژوهی، برنامه‌مداری، مسئله‌محوری، تصویرسازی، سازندگی، بالندگی، انسجام‌بخشی، مردم‌مداری و ایجاد تحول در سازمان‌ها نقش اساسی دارند و به‌منزله مدیران آینده‌ساز و گره‌گشا در سازمان‌ها و هر بخش دولتی و غیر دولتی محسوب می‌شوند و مدیران ارشد نیز باید با چنین نگرشی به روابط عمومی‌ها بنگرند.
 
وی در همین راستا با تأکید بر این‌که باید نگاه‌جدّی نسبت‌به روابط‌عمومی‌ها داشته باشیم، ادامه داد: وجود روابط عمومی‌های پیشرفته و تخصصی، یک‌پارچه و منسجم برای مدیریت و مهندسی ارتباطات هوش‌مند، اعتمادآفرینی، نفوذ مؤثر بیش‌از‌پیش در جامعه، گسترش شبکه ارتباطی و افزایش سرمایه‌های اجتماعی در سازمان‌ها امری ضروری است و در مسیر تحقق جهش تولید و اقناع جامعه برای حفظ و بهره‌برداری مطلوب از منابع خدادادی آب‌وخاک، آگاه‌سازی بیش‌از‌پیش مردم نسبت‌به این مسئله مهم و جلب مشارکت‌های بیش‌از‌پیش مردم باید از ابزارها و فن‌آوری‌های جدید ارتباطی، خلّاقانه و هنرمندانه، تولید آثار متنوع چندرسانه‌ای و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های نهادهای مردمی بهر‌ه‌مند شد.
 
زارعان در این ارتباط با بیان این‌که روابط عمومی‌ها در حوزه منابع پایه که بستر تولید محسوب می‌شوند، وظیفه بسیار خطیری دارند، اضافه کرد: روابط عمومی‌ها می‌توانند دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان را برطرف‌سازند و هوشمندی آنان در فراوانی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی خلاصه نمی‌شود و لازم است که بر مسیر اطلاع‌رسانی‌های یک سویه و نصب پوستر‌های تبلیغاتی کلیشه‌ای و شعاری خط بطلان بکشند و با تکیه‌بر روش‌شناسی مدیریت گذر از دغدغه‌ها و مسائل ارتباطی سازمان، در مسیر روابط عمومی تخصصی و برجسته‌سازی اقدامات مطلوب و تأثیرگذار سازمان و خوب شناساندن آن‌ها به مردم و ارتباط بیش‌از‌پیش سازمان‌ها با مردم گام بردارند و متوجه باشند که بخشی از روابط عمومی تخصصی، همین دیده شدن‌ها و مورد توجه قرار گرفتن‌هاست.
 
وی در همین راستا با تأکید بر این‌که مدیران روابط عمومی باید مراقب دام‌های ارتباطی پهن‌شده یا احتمالی حوزه فعالیت خود باشند، متذکر شد: ظهور تکنولوژی‌های مدرن ارتباطی همراه با محتوای بی‌کیفیت از دام‌های جدّی و مطرح در روابط‌عمومی‌ها محسوب می‌شود و لازم است متوجه باشیم که پیام‌های تکراری، محتواهای بی‌ربط و اغلب طولانی و ارتباطات بدون استراتژی مشخص، از مؤلفه‌های مطرح در روابط‌عمومی‌های بی‌کیفیت و بی‌تأثیر است و در عصر حاضر ضرورت دارد که مدیران این حوزه به‌شکل هوشمندانه و تخصصی گام بردارند و برای تأثیرگذاری بیش‌از‌پیش‌ بر افکار عمومی، اخبار خود را اجتماعی‌سازی کنند.
 
 بنا‌به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت، با بیان این‌که در کنار عوامل اقلیمی و شرایط محیطی مطرح در بخش کشاورزی، عامل انسانی نیز به‌عنوان مهم‌ترین عامل اثرگذار در این بخش محسوب می‌شود، بر نقش، جایگاه و اهمیت به‌سزای آگاه‌سازی جامعه و تنویر افکار عمومی در این حوزه اشاره کرد و توجه جدّی به این جایگاه را ضروری دانست.

خبرنگار: مریم خدابخش

نویسنده : آذرتیتر
ستاک