آذرتیتر: طبق گزارش رویترز، این رگولاتور به نگرانیهایی درخصوص سرویس هوش مصنوعی گوگل هم اشاره کرد.
براساس اعلام رگولاتور رقابت فرانسه، بارد، چت بات هوش مصنوعی گوگل که اکنون «جمینی» نام گرفته است با محتوای ناشران و آژانس های خبری و بدون اطلاع رسانی به آنها آموزش دیده است.
گوگل متعهد شده تا حقایق را به عنوان بخشی از روند حل و فصل مورد اعتراض قرار ندهد و ضمنا این شرکت مجموعهای از اقدامات اصلاحی را برای بعضی کاستیها پیشنهاد کرده است.
این شرکت آمریکایی اعلام کرد تسویه را پذیرفته چون اکنون زمان گذر به آینده است و تصمیم دارد روی اهداف بزرگتر با روشهای بهتر جهت ایجاد ارتباط بین مردم و محتوای با کیفیت تمرکز و ضمنا با ناشران فرانسوی بطور سازنده همکاری نماید.
گوگل معتقد است جریمه مذکور نامتناسب است و ناظر فرانسوی تلاشهای شرکت در محیطی که ایجاد مسیر بسیار سخت است را در نظر نگرفته چون نمیتوان پیشبینی کرد در چنین محیطی چه اتفاقی خواهد افتاد.
این جریمه مربوط به شکایتی بود که از طرف بعضی از بزرگترین سازمانهای خبری فرانسه از جمله ای اف پی ثبت شده بود.
به نظر می رسید این شکایت در ۲۰۲۲ و زمانیکه شرکت آمریکایی درخواست تجدیدنظر درخصوص جریمه اولیه ۵۰۰ یورویی را پس گرفت، حل شده باشد. این جریمه بعد از پایان یافتن یک تحقیق وسیع توسط رگولاتور فرانسوی وضع شده بود.
ولی ناظر رقابت فرانسه طی بیانیه اعلام کرد گوگل ۴ مورد از ۷ شرط توافق شده در تسویه پیشین از قبیل مذاکره با ناشران و فراهم کردن اطلاعات شفاف را رعایت نکرده است. ضمنا طبق گفته این ناظر چت بات گوگل که در ۲۰۲۳ میلادی راه اندازی شده، با دادههایی از رسانه های نامشخص و سازمانهای خبری بدون اطلاعرسانی به آنها آموزش دیده است.
این در حالیست که اکثر ناشران رسانهها و نویسندگان خواهان محدود سازی استخراج اطلاعات یا جمع آوری خودکار داده توسط سرویسهای هوش مصنوعی بدون دریافت دستمزد عادلانه هستند.
منبع: خبرگزاری مهر