نسخه چاپی خبر

دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی‌های کشور در تبریز:
سند راهبردی جدید نظام ارتباطات يک‌پارچه کشور تدوین شد

کد خبر : 1308
11:11
1404/03/05


دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی‌های کشور در تبریز ضمن‌اشاره به تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران، آن را یک تولد و تحول جدید در عرصه ارتباطات عنوان کرد.


دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومی‌های کشور در تبریز ضمن‌اشاره به تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران، آن را یک تولد و تحول جدید در عرصه ارتباطات عنوان کرد و هدف از تدوین این منشور از سوی اساتيد و متخصصان روابط عمومی کشور را ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومی و ارتقای جايگاه آن در سازمان‌ها و جامعه دانست و افزود: اين منشور شامل ۹ ماده است و یک چارچوب جامع در جهت ارتقای عملکرد، اثربخشی و مديريت نظام ارتباطات سازمان‌ها، اعم از دولتی، نيمه دولتی و خصوصی ارائه می‌دهد.

وی در همین ارتباط، با اظهار بر این‌که اين منشور با تأکيد بر رويکردهای جدید ارتباطی و استانداردهای بين‌المللی در جهت ایفای نقش حياتی روابط عمومی‌ها در پيش‌برد اهداف توسعه‌ای کشور، تحقق اهداف سازمان‌ها و ارتقای سطح آگاهی، اعتماد سازی عمومی و ايجاد سرمايه‌های اجتماعی تدوين شده است، اين منشور را نقشه راهی جدید در جهت اعتلای نظام ارتباطات يک‌پارچه کشور و دغدغه‌های متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جايگاه روابط عمومی کشور اعلام کرد.

حمید شکری خانقاه؛ دبير کارگروه تدوين منشور تحول روابط عمومی‌های کشور در حاشيه گردهمايی مديران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی آذربايجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن اشاره‌به جلسات متعدد برگزار شده و هم‌اندیشی‌های انجام‌شده برای تدوين اين منشور، گفت: باور داریم که اين سند راهبردی می‌تواند به‌عنوان نقشه راه جدید در جهت تحول روابط عمومی ايران ایجاد کند و در تمامی سازمان‌ها، انجمن‌های تخصصی و دانش‌پژوه و دانش‌بنیان کار ساز باشد و مورد استفاده قرار گيرد.

وی در همین راستا با بیان این‌که تدوين این منشور از استقلال تا هوش مصنوعی، همه آیتم‌های مد نظر در جهت ايجاد و گسترش يک روابط عمومی مدرن با ارايه محورهای اصلی منشور را شامل می‌شود؛ با تکیه‌بر ایجاد تحول در فرآيند جذب و آموزش نيروهای انسانی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد، ارائه برنامه‌های آموزشی به‌روز و ايجاد فرصت‌های يادگيری منطبق با رشد فردی کارکنان، بازنگری در ساختار و تشکيلات سازمانی، طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک، تعريف مشاغل تخصصی، تأمين تجهيزات و فن‌آوری‌های نو و ابزارهای ديجيتال، برخورداری از استقلال رأی و مشارکت در تصميم‌گيری‌های استراتژيک، حضور فعال روابط عمومی در تصميم‌گيری‌های کلان سازمان‌ها و بهره‌مندی از بودجه مستقل، رويکرد مسئله‌محور و برنامه‌ريزی راهبردی؛ آن‌ها را از مهم‌ترين محورهای اين منشور معرفی کرد.

خانقاه در همین ارتباط با تکیه‌بر دیگر محورهای اصلی این منشور بر شناسایی، تحليل مسائل سازمان‌ها و تدوين برنامه‌های راهبردی با هدف دست‌يابی به اهداف کلان، نظام‌مندی فرآيندهای جدید ارتباطی و نوآوری، به‌ويژه هوش مصنوعی برای ارتقای ارتباطات، ارزيابی و اندازه‌گيری اثربخشی فرآيندها، تعيين شاخص‌های کليدی عملکرد KPIS و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی و ايفای نقش آن در توسعه ملی و مسؤوليت اجتماعی، مشارکت در پروژه‌های ملی، ترويج فرهنگ سازمانی و ارزش‌های اخلاقی و رفتارهای مسؤولانه، مديريت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفه‌ای در بحران و تدوين برنامه‌های این مديريت، رعايت اصول اخلاق حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی شفاف و به‌موقع و اصلاح فرآيندهای ارتباطی سازمان‌ها با مردم، تسهيل و تسريع ارتباطات، حذف پيچيدگی‌های اداری و کاهش فساد اداری اشاره کرد و آن‌ها را از جمله محورهای اين سند راهبردی دانست.

وی در همین ارتباط ضمن قدردانی از تلاش‌های داود زارعيان ، حميد ضيایی‌پرور، احمد يحيایی ايله‌ای در همراهی و تدوين‌ این منشور یک‌پارچه، بر تجارب مؤثر و ارزنده این اساتید در محیط‌های دانشگاهی و فضاهای مديريتی آنان در عرصه روابط عمومی سازمانی، انتشار آثار متعدد علمی و نشر کتب کاربردی در این حوزه خطیر در طول سه دهه اخیر، ابراز داشت: ما تدوین‌کنندگان این منشور معتقدیم که با اجرای کامل این سند راهبردی و همراه‌سازی سازمان‌ها، ارگان‌ها و انجمن‌های متولی و جذب مشارکت آنان، رعایت و التزام به اين اصول، بهبود مستمر نظام ارتباطات يک‌پارچه کشور می‌توانیم یک تحول چشم‌گير در روابط عمومی ايران ایجاد کنیم و در جهت ارتقای سطح آگاهی و اعتماد آفرینی بیش‌از‌پیش و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمايه اجتماعی پایدار ایفای نقش نماییم و یک روابط عمومی راهبردی مردم‌مدار و سازمان‌محور در ايران را متولد سازیم.

توضیح: در جهت بومی‌سازی، اجرا و عملیاتی‌شدن منشور تحول روابط عمومی ايران، خلق و ماناسازی یک گام مهم در جهت توسعه پايدار کشور و تحول بنيادين روابط عمومی مدرن  در جامعه، اين منشور در اختيار تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است.

انتهای پیام / 
مریم خدابخش

نویسنده : آذرتیتر
ستاک