رئیس دانشگاه صنعتی تبریز بر نقش حیاتی روابط عمومیها در عصر جدید تأکید کرد و گفت: روابط عمومیها چشم و گوش سازمان هستند و باید جریانساز رسانهای و عامل تقویت اعتماد عمومی باشند.
وی در همین ارتباط، ضمن قدردانی از عوامل اجرایی و برگزارکنندگان دومین رویداد ملی فنآورانه ارتباطات هوشمند در اقتصاد دانش بنیان دانشگاه صنعتی تبریز، آن را گامی مهم در جهت تحقق اهداف کلان کشور در حوزه فنآوری، نوآوری و روابط عمومی برشمرد.
اسماعیل فاتحیفر؛ رئیس دانشگاه صنعتی تبریز در حاشیه برگزاری دومین رویداد ملی فنآورانه ارتباطات هوشمند در اقتصاد دانش بنیان که بههمت و همکاری دانشگاه صنعتی تبریز، انجمن روابط عمومی ایران و آذربایجانشرقی و با حضور چهرههای علمی، صنعتی و رسانهای در این دانشگاه صنعتی انجام شد، همافزایی بیشازپیش میان دانشگاهها، صنایع و سازمانها در مسیر توسعه فنآوری را امری ضروری دانست و با تکیهبر تبیین نقش ارتباطات جدید، هوشمندسازی و پیوند میان دانشگاه، صنعت و فنآوری در توسعه اقتصاد دانشبنیان و دستآوردهای جدید این دانشگاه، افزود: دانشگاه صنعتی تبریز نخستین دانشگاه کشور است که موفق به دریافت مجوز ایجاد ناحیه نوآوری بینالمللی شده است.
وی در همین راستا با بیان اینکه این ناحیه در فضایی بالغ بر ۷۵ هکتار ایجاد خواهد شد و یک بستر مناسب در جهت استقرار شرکتهای دانشبنیان داخلی و خارجی و فراتر از محدوده تعریفشده برای شهرکهای سرمایهگذاری خارجی خواهد بود، از ترسیم نقشه راه اقتصاد دانشبنیان در قلب تبریز خبر داد.
فاتحیفر در بخشدیگر از سخنان خود بر اجرای برنامه تحول مالی در این دانشگاه اشاره کرد و با بیان اینکه مطابق با این برنامه، در طول سه سال آینده، بین ۳۵ تا ۵۰ درصد از هزینههای دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی تأمین خواهد شد، افزود: این برنامه در جهت کاهش وابستگی به بودجه دولتی و جذب سرمایهگذاری خارجی عملیاتی خواهد شد و مهمترین محورهای این تحول، همکاری با شهرکهای صنعتی و منطقه آزاد ارس است.
در ادامه این رویداد، صابر پرنیان؛ مدیرکل صنایع و معادن آذربایجانشرقی نیز در اعتراض و واکنش انتقادی خود نسبتبه قطعیهای ناگهانی برق، تولید را خط قرمز اقتصاد عنوان کرد و با بیان اینکه نسبتبه شیوه مدیریت قطعی برق وزارت نیرو اعتراض داریم، افزود: شیوه مدیریت قطعیها از سوی وزارت نیرو غیرقابل قبول است و در این زمینه میتوان با روشهای بهتر از این، آسیبهای کمتری را به عرصه تولید و اقتصاد کشور وارد کرد و تأمین سوخت جایگزین واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داد.
پرنیان در همین ارتباط ضمن اشارهبه پیامکهای ناگهانی مستمر و گسترده ارسالی در خصوص قطع برق واحدهای صنعتی و تولیدی، تأکید کرد: اعمال ناگهانی قطعی برق بدون هماهنگی قبلی، خسارات سنگین و جبرانناپذیری خطوط تولید بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی وارد ساخته و این مسئله قابل قبول نیست و تصمیمات وزارت نیرو نیاز به بازنگری جدّی دارد.
وی در همین راستا بر پیگیریهای انجام شده از سوی صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و افزود: با اینکه در جهت جلوگیری از توقف کامل تولید، در حال حاضر تأمین سوخت جایگزین برای ژنراتور واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است. اما مطمئنم روشهای بهتری برای مدیریت مصرف انرژی وجود دارد و میتوان با بهرهمندی از آنها، آسیبهای کمتری را به تولید و اقتصاد ملی وارد کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با تأکید بر اینکه برای در امان ماندن واحدهای تولیدی از هجوم شوکهای عملیاتی از شرایط خاص، بحرانها و ناترازیهای انرژی باید مدیریت هوشمند، اطلاعرسانی شفاف و هماهنگی بیشازپیش با دستگاههای مرتبط را در اولویت قرار دهیم، از سیاستهای صنعتی و انرژی کشور در خصوص تداوم قطعی برق واحدهای صنعتی و تولیدی انتقاد کرد و ضمن اشاره به بخشی از چالشهای اخیر واحدهای تولیدی این استان ادامه داد: تصمیمات ناعادلانه وزارت نیرو منجر به تعطیلی کارخانههای دارای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نیروی کار شده، و تداوم این روند در تضاد با اهداف توسعه دانشبنیان است.
وی در همین خصوص با اظهار بر اینکه در دنیای کنونی قدرت واقعی در تحلیل دادهها و تولید محتوای دیجیتال نهفته است، افزود: در چنین عصری باید متوجه باشیم که دیگر عصر روابط عمومی سنتی به سر رسیده و برای خلق، ایجاد ارزش افزوده و رشد صادرات نیاز است با بهرهمندی از فنآوریهای نو، هوش مصنوعی، حرکت بهسمت توسعه شهرکهای فنآوری را مدّ نظر قرار دهیم و بهیقین تحقق این امر با همراستایی بیشازپیش دانشگاهها با فنآوریهای نو امکانپذیر است و تنها از این مسیر میتوان جهش واقعی در اقتصاد و صادرات ایجاد کرد.
در ادامه، مجتبی کرمانیزاده؛ نماینده انجمن روابط عمومی آذربایجانشرقی، نیز ضمن تشریح برنامههای نوآورانه انجمن، تربیت نسل جدید از متخصصان ارتباطات، گسترش و توسعه زیرساختهای آموزش دیجیتال را از جمله اهداف این انجمن برشمرد و با تکیهبر برگزاری ۳۰ رویداد آموزشی رایگان در حوزههای هوش مصنوعی، اخلاق حرفهای و حکمرانی محلی از سوی این انجمن، راهاندازی صفحه رسمی انگلیسیزبان انجمن برای تعاملات بینالمللی، ابراز داشت: روابط عمومی در دنیای امروزی مسؤولیتی تمدنی دارد و دیگر یک واحد اداری صرف نیست و در ارتباط با این موضوع، توسعه روابط عمومی هوشمند و انسانمحور را در صدر برنامههای سال آتی قرار خواهیم داد.
توضیح: این رویداد که بر اهمیت بهرهمندی از فنآوریهای نو در جهت چابکسازی ارتباط میان دانشگاه و صنعت، تأکید داشت با رونمایی از دستیار هوشمند طراحی شده انجمن روابط عمومی آذربایجانشرقی در بستر هوش مصنوعی تحتعنوان ارتباطگر توسط ابراهیم مولائی؛ رئیس این انجمن و سردبیر رسانه روابط عمومی ایران همراه بود.
انتهای پیام /
الهه سیدالنگی