نمایش 1 - 14 از 27
- دیوار این مدرسه کوتاه است 23 views
- پروژههای جایگزین سد نهند جزو طرحهای بلند مدت و دائمیاند 6 views
- وضعیت کارکنان تعدیل شده فروشگاه رفاه تبریز 5 views
- کاروان سوگواری تبریز در مسیر شام 5 views
- تیم والیبال شهرداری ارومیه یک بازیکن از ایلخچی به خدمت گرفت 5 views
- مشکل انتقال سند مالکیت دشت یال ایلخچی هموار می شود 4 views
- امام جمعه کلیبر بمانید! 4 views
- ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطله پست منتظر دریافت از سوی مردم 4 views
- مداح نام آشنای اردبیل درگذشت 4 views
- بازدید قائم مقام وزیر راه از پروژه تعاونی مسکن خانه مطبوعات آذربایجان شرقی 2 views
- دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد
- دیوار این مدرسه کوتاه است
- رتبه دانشگاه تبریز در جهان ۱۰۰ پله صعود کرد
- خط انتقال آب هوراند ۷۰ درصد پیشرفت دارد
- مس سونگون مکلف به احداث تصفیه خانه است
- جشنواره سراسری تئاتر ارسباران، برگزیدگانش را معرفی کرد
- شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود پایان داد
- به تئاتر محقر عادت کرده ایم
- دستگیری سارقان حرفه ای در مراغه
- دومین روز از شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران پایان یافت
- اجراهای نخستین روز جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران پایان یافت
- شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شروع به کار کرد
- ستون هایی که لرزید، سقفی که نریخت

بی انظباطی ترافیکی در تبریز؛ سهم راهنمایی و رانندگی چقدر است!

هر چند بایستی فرمانده نیروی انتظامی استان را به دلیل اشاره به این مشکل و اراده ایشان برای حل مشکل ترافیکی شهر با امکانات موجود را ستود ولی باید این نکته را از نظر دور نداشت که در شرایط فعلی به نظر می رسد دم دست ترین و مؤثرترین ابزار برای حل این مشکل تقویت نیروی انسانی و حضور حداکثری و به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است تا هم متخلفان جرات تخلف و به خطر انداختن امنیت دیگر شهروندان و پارک دوبله و پارک خودرو در پیاده روها را نداشته باشند و هم تصادفات رخ داده در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شود.
چند رور پیش بود که فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر تبریز، با اشاره به بی انظباطی ترافیکی در سطح شهر تبریز از برخی رفتارهای ترافیکی شهروندان تبریزی انتقاد کرده و حتی گفت که بسیاری از تخلفات و رفتارهای ترافیکی صورت گرفته در تبریز در بسیاری از شهرهای کشور مشاهده نمی شود و مختص تبریز است. هر چند ایشان از لزوم ایجاد زیرساخت های لازم و تعامل راهنمایی و رانندگی با شورای شهر و شهرداری برای این مشکلات سخن گفته اند، ولی چیزی که مشخص است امروز استان آذربایجان شرقی و خصوصا شهر تبریز به دلیل عدم تناسب تعداد نیروهای به کار گرفته شده در نظم بخشیدن به ترافیک با جمعیت استان و شهر، از یکی از ابتدایی ترین زیرساخت های لازم برای حل مشکلات ذکر شده محروم است. عدم مشاهده نیروهای راهنمایی و رانندگی در بسیاری از خیابان ها و جاده های شهر و در بهترین حالت حضور حداقلی و با تاخیر این نیروها بهترین دلیل بر این مدعاست. به همین دلیل است که رانندگان متخلف که همه روزه با سرعت سرسام آور و حرکت های خطرناک امنیت دیگر رانندگان را به خطر می اندازند و با پارک های دوبله خودشان ترافیک را در شهر به مخاطره می اندازند. اگر چنین رانندگانی در هنگام تخلف همواره قانون را سد راه خود ببینند و با مجازات های مناسب روبرو شوند بدون شک این امر باعث کاهش چشمگیر همان بی نظمی ترافیکی خواهد شد که فرمانده انتظامی استان نیز بدان اشاره کرده اند. موضوع کمبود نیروهای انتظامی در استان و شهر در صحنه های تصادفات نیز به کرات به چشم می خورد. رانندگانی که بعد از بروز تصادف مجبور به تماس های چندین باره، تاخیر در ارسال نیرو و معطلی در صحنه تصادف روبرو هستند که همین امر نیز باعث راهبندان، نارضایتی شهروندان و مشکلات دیگر در خیابان های شهر می شود. هر چند بایستی فرمانده نیروی انتظامی استان را به دلیل اشاره به این مشکل و اراده ایشان برای حل مشکل ترافیکی شهر با امکانات موجود را ستود ولی باید این نکته را از نظر دور نداشت که در شرایط فعلی به نظر می رسد دم دست ترین و مؤثرترین ابزار برای حل این مشکل تقویت نیروی انسانی و حضور حداکثری و به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است تا هم متخلفان جرات تخلف و به خطر انداختن امنیت دیگر شهروندان و پارک دوبله و پارک خودرو در پیاده روها را نداشته باشند و هم تصادفات رخ داده در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شود.

نویسنده: فاطمه رضاپناه
ارسال نظر