نمایش 1 - 14 از 27
- دیوار این مدرسه کوتاه است 23 views
- پروژههای جایگزین سد نهند جزو طرحهای بلند مدت و دائمیاند 6 views
- تیم والیبال شهرداری ارومیه یک بازیکن از ایلخچی به خدمت گرفت 5 views
- وضعیت کارکنان تعدیل شده فروشگاه رفاه تبریز 5 views
- کاروان سوگواری تبریز در مسیر شام 5 views
- ۴۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطله پست منتظر دریافت از سوی مردم 4 views
- مداح نام آشنای اردبیل درگذشت 4 views
- مشکل انتقال سند مالکیت دشت یال ایلخچی هموار می شود 4 views
- امام جمعه کلیبر بمانید! 3 views
- بیشتر رستورانهای بین راهی شرق تبریز مجوز ندارند 2 views
- دولت باید خیز بزرگی برای احیای دریاچه ارومیه بردارد
- دیوار این مدرسه کوتاه است
- رتبه دانشگاه تبریز در جهان ۱۰۰ پله صعود کرد
- خط انتقال آب هوراند ۷۰ درصد پیشرفت دارد
- مس سونگون مکلف به احداث تصفیه خانه است
- جشنواره سراسری تئاتر ارسباران، برگزیدگانش را معرفی کرد
- شانزدهمین جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به کار خود پایان داد
- به تئاتر محقر عادت کرده ایم
- دستگیری سارقان حرفه ای در مراغه
- دومین روز از شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران پایان یافت
- اجراهای نخستین روز جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران پایان یافت
- شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران شروع به کار کرد
- ستون هایی که لرزید، سقفی که نریخت

برخی رشتههای دانشگاهی بازار کار ندارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی رشته های دانشگاهی بازار کار ندارند درحالی که دانشجویان باید در رشتههایی تحصیل کنند که بعد از اتمام دوره تحصیلی وارد بازار کار شوند و برای جامعه مفید باشند.
به گزارش آذرتیتر به نقل از تسنیم، محمدعلی زلفیگل شب گذشته در نشست مجمع نمایندگان آذربایجانغربی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عقبماندگی در حوزه آموزشهای مهارتی، اظهار داشت: براساس برنامه ششم توسعه باید تاکنون ۳۰ درصد از آموزشها در دانشگاهها بهصورت مهارتی میبود در حالی که هماکنون حدود ۱۶ درصد تحقق یافته است و از این نظر دارای مشکل هستیم.
وی افزود: باید نسبت به مهارتمحور کردن دانشگاهها تلاش شود چراکه آموزشهای نظری بههمراه مهارتی نیاز امروز جامعه است و دانشجویان باید مهارتآموزی را نیز همراه با علمآموزی فراگیرند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: متأسفانه امروز فارغالتحصیلان دانشگاهی دچار مشکل از نظر مهارت هستند که برای پر کردن خلأ این آموزشها برنامهریزی ویژه و جدی نیاز است تا در محیط دانشگاهها این خلأ پر و مشکل حل شود.
وی ادامه داد: ایجاد و توسعه فضای آموزشی بهصورت فنی و حرفهای و نیز آموزش مهارتهای متناسب با رشتههای دانشجویی از جمله مواردی است که در وزارت علوم پیگیری میشود.
زلفیگل، مهارتافزایی برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاههای تخصصی را نیز جزو برنامههای اصلی وزارت علوم دانست و تأکید کرد: کسب مهارتهای مرتبط با آموزش دانشآموزان برای معلمان الزامی است و به همین دلیل باید مهارتهای این حوزه در دانشگاه و در دوره آموزشی ارائه شود.
وی ابراز داشت: تقویت نیازهای آموزشی در مناطق محروم کشور از دیگر برنامههایی است که دنبال میکنیم و در نظر داریم از این طریق وارد رشد علمی و آموزشی فرزندان این مناطق شویم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نبودِ بازار کار برای برخی رشتههای دانشگاهی را نیز یادآور شد و گفت: در این زمینه باید با نیازسنجی و برآورد نیازهای جامعه وارد تعریف و تدوین رشتهها شویم. دانشجویان باید در رشتههایی تحصیل کنند که بعد از اتمام دوره تحصیلی وارد بازار کار شوند و برای جامعه مفید باشند.
ارسال نظر