افتخار به ۲۰۱۸

tabrizebidar139410100939461451542186ir15_300x210

کم کم به پایان سال ۲۰۱۶ نزدیک می شویم. بیش از یک سال است که تبلیغ «تبریز ۲۰۱۸» گوش مردم را کر و چشم مردم را کور کرده است! تبریز ۲۰۱۸ آنقدر مهم و نمود پیدا کرده است که در برخی موارد احساس می شود الان سال ۲۰۱۸ است نه سال ۲۰۱۶٫

بدون شک هر شهروند تبریز به اینکه تبریز جایگاه تاریخی خود را باز یافته و شهروندان آن به داشته های آن افتخار کنند و در طول تاریخ تبریز به خاطر اتفاقات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دارای اهمیت خاص بوده  عنوان شهر اولین ها معمولاً عنوانی بوده است که هر مسئولی در سخنرانی های خود درباره تبریز به آن اشاره می کند و امام عنوان تبریز ۲۰۱۸ عنوان جدیدی است که جای شهر اولین ها را گرفته و بیشتر خودنمایی می کند. به نظر می رسد اهداف ترسیم شده برای تبریز ۲۰۱۸ در حد شعار خواهد ماند تا عمل! چرا که فاصله عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام بسیار است و با وضعیت و شرایط موجود تقریباً زیاد است مسائل و مشکلات بسیاری نظیر بحث حاشیه نشینی، بافت های فرسوده . جاذبه های گردشگری و تفریحی و . . . در شهر موجود است که مسئولین ذیربط شهری باید راهکارهای عملی برای رفع آن داشته باشند و زیرساخت های لازم برای تبدیل شدن تبریز یه پایتخت گردشگری جهان اسلام انجام دهند و این هدف با تبلیغات اغراق آمیز به نداشته ها و آنچه که در آینده احتمالاً به دست خواهد آمد تحقق نمی یابد بلکه با ترسیم نقشه راه و برنامه ریزی عملی تحقق پذیر است. فضای تبلیغی و سیاست های پوششی موضوع در حال حاضر به سمتی هدایت می شود که گویی جای ضرب المثل «داشتم داشتم حساب نیست بلکه دارم دارم حساب است» باید نوشت «دارم دارم حساب نیست بلکه خواهم داشت حساب است!». امیدوارم مسئولان واقعیت های شهر تبریز را در قالب عناوین پرطمطراق و پر زرق و برق و اغراق آمیز گم نکنند.!

عارف گوزلی




پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *