نمایش 1 - 14 از 27
- اصغر یوسفینژاد؛ ترور نافرجام يك فيلمساز 7 views
- ۱۱۱ کودک خیابانی تحت حمایت بهزیستی آذربایجان شرقی هستند 7 views
- کاروان سوگواری تبریز در مسیر شام 7 views
- در برخی خانواده های ایرانی نگهداری سگ جایگزین فرزندآوری شده است 6 views
- شهردار تبریز، مهمان لیلی و مجنون 6 views
- پیام های تسلیت مقامات برای درگذشت کارآفرین برترایران 5 views
- آیا مدیر کل آموزش و پرورش استان «هوشیار» است؟ 5 views
- اگر آرامش می خواهید ائل گلی مقصد مناسبی نیست 5 views
- تیم والیبال شهرداری ارومیه یک بازیکن از ایلخچی به خدمت گرفت 5 views
- مراغه دومین شهر از نظر حاشیهنشینی در آذربایجانشرقی است 4 views
- فروشندگان سکه تقلبی در مرند دستگیر شدند
- مدارس شهرستانهای تبریز و اسکو برای سومین روز پیاپی غیرحضوری است
- نمایش «دروغ» روی صحنه رفت
- ریحانی دروغ را به صحنه میبرد
- این جاده ناتنی است
- جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچه بان پایان یافت
- همایش علمی جبار باغچهبان در مرند برگزار شد
- اولین ارتباط من با تئاتر در مدرسه بود
- آخرین روز جشنواره تئاتر باغچهبان به پایان رسید
- رونمایی از ترجمه نمایشنامه “جنگل”
- افتتاحیه دومین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان باغچهبان مرند
- آغاز راه یک کارگردان جوان
- نامهربانی با یار مهربان

بی انظباطی ترافیکی در تبریز؛ سهم راهنمایی و رانندگی چقدر است!

هر چند بایستی فرمانده نیروی انتظامی استان را به دلیل اشاره به این مشکل و اراده ایشان برای حل مشکل ترافیکی شهر با امکانات موجود را ستود ولی باید این نکته را از نظر دور نداشت که در شرایط فعلی به نظر می رسد دم دست ترین و مؤثرترین ابزار برای حل این مشکل تقویت نیروی انسانی و حضور حداکثری و به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است تا هم متخلفان جرات تخلف و به خطر انداختن امنیت دیگر شهروندان و پارک دوبله و پارک خودرو در پیاده روها را نداشته باشند و هم تصادفات رخ داده در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شود.
چند رور پیش بود که فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر تبریز، با اشاره به بی انظباطی ترافیکی در سطح شهر تبریز از برخی رفتارهای ترافیکی شهروندان تبریزی انتقاد کرده و حتی گفت که بسیاری از تخلفات و رفتارهای ترافیکی صورت گرفته در تبریز در بسیاری از شهرهای کشور مشاهده نمی شود و مختص تبریز است. هر چند ایشان از لزوم ایجاد زیرساخت های لازم و تعامل راهنمایی و رانندگی با شورای شهر و شهرداری برای این مشکلات سخن گفته اند، ولی چیزی که مشخص است امروز استان آذربایجان شرقی و خصوصا شهر تبریز به دلیل عدم تناسب تعداد نیروهای به کار گرفته شده در نظم بخشیدن به ترافیک با جمعیت استان و شهر، از یکی از ابتدایی ترین زیرساخت های لازم برای حل مشکلات ذکر شده محروم است. عدم مشاهده نیروهای راهنمایی و رانندگی در بسیاری از خیابان ها و جاده های شهر و در بهترین حالت حضور حداقلی و با تاخیر این نیروها بهترین دلیل بر این مدعاست. به همین دلیل است که رانندگان متخلف که همه روزه با سرعت سرسام آور و حرکت های خطرناک امنیت دیگر رانندگان را به خطر می اندازند و با پارک های دوبله خودشان ترافیک را در شهر به مخاطره می اندازند. اگر چنین رانندگانی در هنگام تخلف همواره قانون را سد راه خود ببینند و با مجازات های مناسب روبرو شوند بدون شک این امر باعث کاهش چشمگیر همان بی نظمی ترافیکی خواهد شد که فرمانده انتظامی استان نیز بدان اشاره کرده اند. موضوع کمبود نیروهای انتظامی در استان و شهر در صحنه های تصادفات نیز به کرات به چشم می خورد. رانندگانی که بعد از بروز تصادف مجبور به تماس های چندین باره، تاخیر در ارسال نیرو و معطلی در صحنه تصادف روبرو هستند که همین امر نیز باعث راهبندان، نارضایتی شهروندان و مشکلات دیگر در خیابان های شهر می شود. هر چند بایستی فرمانده نیروی انتظامی استان را به دلیل اشاره به این مشکل و اراده ایشان برای حل مشکل ترافیکی شهر با امکانات موجود را ستود ولی باید این نکته را از نظر دور نداشت که در شرایط فعلی به نظر می رسد دم دست ترین و مؤثرترین ابزار برای حل این مشکل تقویت نیروی انسانی و حضور حداکثری و به موقع پلیس راهنمایی و رانندگی در سطح شهر است تا هم متخلفان جرات تخلف و به خطر انداختن امنیت دیگر شهروندان و پارک دوبله و پارک خودرو در پیاده روها را نداشته باشند و هم تصادفات رخ داده در سریع ترین زمان ممکن مدیریت شود.

نویسنده: فاطمه رضاپناه
ارسال نظر