
پیشرفت فیزیکی آزادراه مراغه – هشترود مناسب نیست

به گزارش آذرتیتر به نقل از ایرنا، عابدین خرم که روز سهشنبه با دعوت نماینده مرم مراغه و عجبشیر، نخستین سفر شهرستانی خود پس از معرفی به عنوان استاندار را به مراغه اختصاص داده بود، در حاشیه بازدید از پروژه آزادراه مراغه – هشترود افزود: موانع موجود از جمله تملک اراضی و ضعف عملکردها نیز باید در اسرع وقت رفع شود.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی اکنون در این بازدید حضور دارند، بیان کرد: آنان باید راههای برونرفت از وضعیت موجود را دنبال کنند تا بیش از این شاهد وقوع سوانح رانندگی ناگوار در محور مراغه – هشترود نباشیم.
نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه تکمیل این آزادراه از اهمیت ویژه برخوردار است، بیان کرد: استاندار آذربایجانشرقی نیز نخستین سفر شهرستانی خود و بازدید از این پروژه را به خاطر اهمیت آن و همچنین تعدد وقوع سوانح رانندگی در جاده فعلی، به مراغه اختصاص داد.
«علی علیزاده» به تشکیل کنسرسیوم بانکی و موافقت وزارت راه و شهرسازی با مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی بانکها در تکمیل بخشی از این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: در سایه این مشارکت، سهم دولتی اجرای پروژه تامین میشود.
به گفته وی در صورتی که قرارگاه خاتمالنبیاء و بانک سپه هم به تعهدات خود طی ماههای آینده عمل کند، تردد در ۴۰ کیلومتر از آزادراه مراغه – هشترود طی شهریور سال آینده امکانپذیر شده و بخشی از حادثهخیرترین نقاط جاده فعلی مراغه – هشترود از زیر بار ترافیکی خارج میشود.
«ابوالقاسم سلطانی»، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی نیز در این بازدید گفت: کل پروژه آزادراه مراغه – هشترود حدود ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل قطعههای دو و سه آن در اولین فرصت تلاش میشود.
به گزارش ایرنا اجرای طرح آزادراه مراغه – هشترود به یک عنوان یک مطالبه جدی مردم منطقه سالهاست که در افکار عمومی مطرح میشود اما عملیات اجرایی آن در حقیقت حدود ۶ سال قبل به صورت جدی کلید خورد.
این طرح با سهم ۶۰ درصدی دولت و ۴۰ درصدی خاتمالانبیاء و بانک سپه اجرا میشود و قطعه نخست آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قطعههای ۲ و سه این آزادراه از پیشرفت ۸۵ درصدی برخوردار بوده، عملیات اجرایی قطعه چهار هنوز آغاز نشده است و قطعه پنجم نیز حدود سه سال قبل کلنگزنی شد.
اخیرا نیز در سایه پیگیری نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی و همکاری هیئت مدیره بانک ملی، موافقت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مشارکت ۴۰۰ میلیارد تومانی کنسرسیوم بانکی برای تامین سهم دولتی آزادراه مراغه – هشترود و تکمیل ۴۸ کیلومتر از آن صادر شد.
تکمیل آزادراه مراغه – هشترود نه تنها برای رونق و آبادانی شهرستانهای مراغه و هشترود بلکه برای اهالی شمالغرب کشور دارای اهمیت ویژه است زیرا در زمان حاضر سوانح رانندگی متعدد منجر به فوت و خسارت مالی در جاده مراغه – هشترود رخ میدهد.
ارسال نظر
- کاروان سوگواری تبریز در مسیر شام 26 views
- گشایش روزنه امیدی در آموزش و پرورش 8 views
- ممقان؛ شهر جهانی نخودچی 7 views
- نبض گردشگری در بام کلیبر 6 views
- سدهای شهید مدنی و شهریار سال آینده آبگیری میشوند 6 views
- تراز آب قوریگل ۵۰ سانتی متر افزایش یافت 5 views
- مقابل پرسپولیس تخلف نکردیم/ ترابی به پای بازیکن ما سنگ زد! 5 views
- تبریز پنج سال بعد با تنش آبی مواجه می شود 5 views
- تولید ۵۶۰ تن سماق در پایتخت سماق کشور 5 views
- تلاش خودمان را برای کسب جایگاه واقعی تراکتور به کار خواهیم گرفت 5 views